آیا ارتباطی بین آب‌وهوا و تشدید درد آرتروز وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که افزایش فشار هوا و رطوبت، درد آرتروز را تشدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین آب‌وهوا و درد آرتروز مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۲۲۲ فرد مبتلا به آرتریت مفصل ران را مورد ارزیابی قرار دادند؛ نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افزایش فشار هوا و رطوبت، باعث افزایش درد مربوط به آرتروز می‌شود.

مطالعه دیگری به بررسی علائم مرتبط با آب و هوا در بین ۸۰۰ بزرگسال مبتلا به آرتریت، لگن، زانو یا دست پرداخت. آن‌ها افزایش درد و سفتی را با رطوبت بیشتر، به ویژه در هوای سرد گزارش کردند. شرکت‌کنندگان در مطالعه سوم علائم درد مزمن خود را گزارش کردند؛ این مطالعه ۲۶۰۰ فرد را مورد بررسی قرار دادند، بیشتر این افراد به نوعی آرتریت مبتلا بودند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که رطوبت بیشتر، فشار اتمسفر کمتر و سرعت بیشتر باد درد ناشی از آرتریت را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، رطوبت، دما، بارندگی و فشار هوا بر درد ناشی از آرتروز تأثیر می‌گذارد. نتایج مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به درک علل و مکانیسم‌های علائم آرتریت کمک کند که می‌تواند به درمان‌ها یا راهکارهای پیشگیرانه بهتر منجر شود. لازم است پژوهش‌های بیشتری صورت بگیرد تا دلیل ارتباط بین آب‌وهوا و تشدید درد آرتروز مشخص شود.

کد خبر 590330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.