تاثیر غلظت خون بر میزان‌ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد افرادی که غلظت خون بالاتری دارند، بیشتر از دیگران در معرض مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر غلظت خون بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۵۶۰۰ بیمار بستری شده کرونایی را بین فوریه ۲۰۲۰ و نوامبر ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیماران بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ با ویسکوزیته خون بالاتر در شریان‌هایشان ۶۰ درصد مرگ‌ومیر بیشتری داشتند؛ درحالی‌ که خون غلیظ‌تر در کوچک‌ترین رگ‌ها خطر مرگ را تا ۳۲ درصد افزایش می‌دهد. به گفته محققان، بیماران بستری شده با کووید -۱۹ که ویسکوزیته خون بالاتری دارند، بیشتر از دیگران در معرض مرگ‌ومیر ناشی از عوارض مرتبط با کرونا هستند.

مدتی است مشخص شده است که بیماری کووید -۱۹ خطر لخته شدن خون را به ویژه در میان افرادی که خون غلیظ‌تری دارند، افزایش پیدا می‌کند. نتایج مطالعاتی از این قبیل به اهمیت بررسی ویسکوزیته خون در میان بیماران کووید -۱۹ در مراحل اولیه بستری شدن در بیمارستان اشاره می‌کند، میزان ویسکوزیته خون به راحتی از طریق کارهای معمول آزمایشگاهی به دست می‌آید.

کد خبر 590328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.