هفته سینمای ایران در عراق آغاز شد

مرکز تئاتر ملی عراق از امروز میزبان علاقه‌مندان با اکران دو فیلم سینمایی و هشت فیلم کوتاه در هفته سینمای ایران در بغداد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رسانه ملی «از بغداد؛ اینجا تهران» عنوان هفته سینمای ایران است که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از امروز _شنبه یکم مردادماه_ در پایتخت عراق و در محل «المسرح الوطنی» (مرکز تئاتر ملی عراق) در بغداد آغاز به کار می‌کند و ۱۰ فیلم سینمایی و کوتاه ایرانی در مدت سه روز به صورت ویژه روی پرده نمایش خواهد رفت.

دو فیلم سینمایی «هناس» و «شبی که ماه کامل شد» روزهای شنبه و یکشنبه _یکم و دوم مردادماه_ به نمایش گذاشته خواهد شد و روز دوشنبه _سوم مردادماه_ نیز به نمایش هشت فیلم کوتاه «سور بز»، «سکوت»، «تو هنوز اینجایی»، «جان داد»، «وضعیت اورژانسی»، «صراحی»، «سفیدپوش» و «کمپانی» اختصاص دارد.

به همین مناسبت، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگ و سینما و امضای تفاهم‌نامه همکاری به کشور عراق سفر کرده است.

روز گذشته رئیس سازمان سینمایی ایران در سفر به عراق، مورد استقبال «نوفل ابورغیف» معاون وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، احمد حسن موسی رئیس اداره سینمایی و تئاتر عراق و حمزه نجاتی وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد قرار گرفت.

خزاعی در مسیر فرودگاه به داخل شهر، توقفی در محل شهادت فرماندهان پیروزی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان داشت و به این شهدا ادای احترام کرد.

خزاعی به درخواست حسن ناظم، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، برای امضای تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه روز به بغداد سفر کرد.

سفر رئیس سازمان سینمایی در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق انجام می‌شود.

حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و به ویژه، کودک و نوجوان»، زمینه‌سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، هم‌فکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره‌گیری از تجارب مؤسسه «سینماشهر» و بخش خصوصی سینمای ایران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر است.

کد خبر 590112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.