رفتار متعادل بیت‌ کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

پیش‌بینی می‌شود اصلاح قیمت بیت‌کوین تا محدوده ۲۰ تا ۲۱ هزار دلار نیز انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در تحلیل‌های تکنیکال انجام شده درخصوص قرارگیری بیت‌کوین در یک کانال نزولی صعودی پیش از این صحبت شد و پس از واکنش به سقف کانال در سطوح ۲۳ تا ۲۴ هزار دلار شاهد حرکت به سمت کف کانال هستیم؛ پیش‌بینی می‌شود که اصلاح قیمت تا محدوده ۲۰ تا ۲۱ هزار دلار نیز انجام شود. ارزش بازار رمزارزهای و حوزه دیفای امروز به محدوده یک هزار و ۴۵ میلیارد دلار رسیده و دامیننس بیت کوین ۴۲.۷۸ و شاخص ترس و طمع در محدوده ۳۱ واحد قرار گرفته است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۲ هزار و ۸۶۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۸۴ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۵۶۳ دلار

تغییرات: افت ۰.۳۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۶۷ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: افت ۰.۸۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۶۰ دلار

تغییرات: افت ۰.۸۶ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۹۲ دلار

تغییرات: افت ۰.۴۲ درصدی

سولانا (SOL): ۴۱ دلار و ۳۵ سنت

تغییرات: افت ۳.۰۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۸۴ دلار

تغییرات: افت ۱.۸۶ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۷۳ دلار

تغییرات: افت ۳.۳۰ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: افت ۰.۸۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۷۶ دلار

تغییرات: افت ۱.۱۹ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۴ دلار و هفت سنت

تغییرات: افت ۲.۴۶ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رفتار متعادل بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی

پیش بینی: افت تا محدوده ۲۱ هزار دلار

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

رفتار متعادل بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

رفتار متعادل بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

رفتار متعادل بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

شاخص ترس و طمع

رفتار متعادل بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

ضرر پنج میلیاردی تسلا، میکرواستراتژی و بلاک با سرمایه‌گذاری در بیت کوین

داده‌های موجود نشان می‌دهد که شرکت‌های تسلا، میکرواستراتژی (MicroStrategy) و بلاک (Block) با سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین مجموعاً پنج میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ ضرر کردند. ۷۰ درصد از این ضرر مربوط به شرکت میکرواستراتژی است که حدود چهار میلیارد دلار برای خرید ۱۲۹,۶۹۹ بیت‌کوین هزینه کرده و حدود ۳.۴ میلیارد دلار ضرر کرده است. شرکت بلاک به رهبری جک دورسی نیز تا ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) ۳۳۶ میلیون دلار بیت‌کوین داشته و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴۶ میلیون دلار ضرر کرده است. مابقی ضرر مذکور نیز متعلق به شرکت تسلا است.

استفاده از بلاک‌چین برای حفاظت از داده‌های حساس بیماران ضروری است

کالی دورگامپودی، مدیر ارشد فناوری شرکت پرداخت حوزه سلامت زلیس (Zelis)، در گفت‌وگو با خبرگزاری هلث آی‌تی (Health IT) عنوان کرده است که به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین برای محافظت از داده‌های حساس بیماران از دست مجرمان مجازی ضروری است. او به اهمیت استفاده از یک دفتر کل دیجیتال نفوذناپذیر برای حفاظت از داده‌های حساس بیماران و داده‌های مالی به دلیل افزایش حملات سایبری در سراسر جهان اشاره کرد.

شرکت استخراج ارزهای دیجیتال کامپس ماینینگ ۲۵ هزار دستگاه استخراج ایسیک اضافه می‌کند

شرکت استخراج ارزهای دیجیتال کامپس ماینینگ (Compass Mining) اعلام کرده است که قصد دارد ۲۵ هزار دستگاه ماینر ایسیک (ASIC) به تأسیسات ولف هالو (Wolf Hollow) خود در گرنبری اضافه کند. این خبر در حالی اعلام می‌شود که این شرکت به دلیل شرایط نامطلوب بازار ارزهای دیجیتال، در هفته‌های اخیر ۱۵ درصد از کارکنان خود را اخراج و حقوق مدیران خود را کاهش داده بود.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت روی بیت کوین اشتباه بود

آنتونی اسکاراموچی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج کپیتال (Skybridge Capital)، در مصاحبه تازه خود با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی اقرار کرده که سرمایه‌گذاری او روی بیت کوین از دید کوتاه مدت اشتباه بوده است. با این وجود، دیدگاه بلندمدت او برای بیت‌کوین همچنان صعودی است. وی معتقد است اگر بیت کوین را در یک بازه زمانی یا در چرخه چهار ساله نگه‌داری کنید می‌توانید سود خوبی از این ارز دیجیتال کسب کنید. همچنین به عقیده وی افزایش نرخ بهره به ضرر بیت کوین بوده است اما فدرال رزرو تا آخر سال می‌تواند سیاست‌های خود را تغییر دهد.

کسب سودهای ۲۰۰ برابری از ارزهای دیجیتال غیرعادی است

مایک نووگراتز، بنیان‌گذار میلیاردر شرکت مدیریت دارایی ارزهای دیجیتال گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، هشدار داده که کسب سودهای بیش از ۲۰۰ برابری از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال غیرعادی است. وی در ادامه تصریح کرد که هر کسی برای سرمایه‌گذار شدن آفریده نشده است زیرا طمع زیاد اغلب جلوی تفکر منطقی را می‌گیرد.

دریافت دستمزد با ارزهای دیجیتال، بیشتر در بین کارکنان کشورهای بدون ثبات اقتصادی محتمل است

پلتفرم بین‌المللی کاریابی دیل (Deel) در گزارش تازه خود نوشته است که ساکنان کشورهای دارای اقتصاد بی‌ثبات بیشتر احتمال دارد که دستمزد خود را از طریق ارزهای دیجیتال دریافت کنند. براساس یافته‌های این گزارش، به‌رغم بازار نزولی سال ۲۰۲۲، ارزهای دیجیتال پنج درصد از کل برداشت‌های ماهانه دستمزد از پلتفرم دیل را شامل شده است که این عدد نسبت به نیمه دوم سال گذشته میلادی سه درصد رشد کرده است.

رئیس SEC به لزوم قانون‌گذاری شرکت‌های وام‌دهی ارزهای دیجیتال تأکید کرد

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی تأکید کرد که شرکت‌های وام‌دهی ارزهای دیجیتال باید قانون‌گذاری شوند و کمیسیون اکنون این فضا را از نزدیک زیر نظر دارد. او خاطرنشان ساخت که این شرکت‌ها بازدهی بالای ۱۰ درصد را وعده می‌دهند و آن‌ها را با شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها مقایسه کرد. گنسلر مستقیماً به ورشکستگی شرکت سلسیوس (Celsius) اشاره‌ای نکرد اما گزارش‌های قبلی SEC نشان می‌دهد که در حال بررسی این موضوع هستند.

اعتراض کوین بیس به SEC به دلیل قانون‌گذاری ناکارآمد ارزهای دیجیتال

کوین بیس با ثبت یک دادخواست علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از وضعیت فعلی قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا انتقاد کرده است. فریار شیرزاد، مدیر ارشد سیاست‌گذاری کوین بیس، دلیل شکایت علیه SEC را تشریح و عنوان کرد که بدون وجود قوانین و مقررات کارآمد، آمریکا در نوآوری حوزه دارایی‌های دیجیتال از سایر کشورها عقب می‌افتد.

رابرت کیوساکی: تورم ممکن است زمینه‌ساز یک رکود بزرگ‌تر شود

رابرت کیوساکی، نویسنده معروف کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» در توئیت اخیر خود هشدار داده که تورم کنونی ممکن است به یک رکود بزرگ‌تر منجر شود. وی در ادامه توئیت خود افزوده است: «بازار املاک و مستغلات در حال سقوط است. سلب مالکیت‌ها ۷۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اخراج‌ها شروع می‌شوند. دومینو در حال ریزش است. آیا کار شما و یا شرکتی که کار می‌کنید برای اقتصاد حیاتی است؟ آیا شما مورد نیاز هستید؟ فقط در این صورت است که شما در امان خواهید بود. مراقب باشید.»

کیوساکی در گذشته نیز چندین بار در مورد تورم و رکود سنگین هشدار داده و پیش‌بینی کرده بود که دلار آمریکا در شرف سقوط است. او همچنین در توییتی دیگر خاطرنشان کرده بود که بازار سهام و اوراق قرضه در حال سقوط هستند و ناآرامی مدنی در راه است.

شاخص دشواری استخراج بیت کوین شدیدترین کاهش درصدی خود در یک سال گذشته را به ثبت رساند

سختی استخراج بیت کوین به تازگی بیشترین کاهش خود را در یک سال گذشته داشته است و به استخراج‌کنندگان کمک می‌کند تا سودآوری خود را در این زمستان سخت ارزهای دیجیتال افزایش دهند. شاخص دشواری استخراج بیت کوین که تحت عنوان شاخص سختی رقابت برای کسب پاداش استخراج نیز شناخته می‌شود، امروز در تنظیم جدید خود پنج درصد کاهش یافت.

این کاهش، میزان شاخص سختی را به ۲۷.۶۹ تریلیون واحد کاهش داد که این سطح، آخرین بار در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۱۴۰۰) مشاهده شده بود. لازم به ذکر است آخرین باری که شاخص دشواری استخراج بیت کوین چنین افت درصدی را تجربه کرد، یک سال پیش در آخرین روز تیرماه بود. در روز ۱۸ جولای ۲۰۲۱ (۳۱ تیر ۱۴۰۰) بود که چنین افتی به ثبت رسید، اما عدد شاخص در آن زمان ۱۳.۶۷ تریلیون را نشان می‌دهد.

شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال به‌خاطر نبود قوانین و مقررات کافی به وجود آمده است

کنستانتین کلادکو، یکی از بنیان‌گذاران شبکه غیرمتمرکز اسکیل لبز (Skale Labs)، در رابطه با شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال گفته که دلیل عملکرد بد بازار، عدم وجود قوانین و مقررات کافی است. طبق گفته‌های او تقریباً تمام حوادث بدی که در وال استریت در صد سال پیش رخ داد (هنگام سقوط وال استریت در سال ۱۹۲۹)، اکنون در صنعت بلاک چین اتفاق می‌افتد. وی ادامه داد که وقتی شرایط بازار بد می‌شود، بازیگران بزرگ این فرصت را دارند که بی‌صدا از آن خارج شوند، اما معامله‌گران کوچک اغلب نمی‌توانند این کار را بکنند.

اعلام آمادگی ایران برای تجارت از طریق ارزهای دیجیتال با روسیه و چین

علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از دور زدن تحریم‌ها و اعلام آمادگی و کلید خوردن تجارت ایران با روسیه و چین، از طریق ارزهای دیجیتال خبر داده است.

پیمان‌پاک در پاسخ به سوالی درباره اینکه در حال حاضر چه حجم از تجارت ایران با ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، گفت: «تا الان که ما رسماً استفاده نکردیم. ما سازوکار را پیاده کردیم و دو، سه هفته است که مرحله اعتبارسنجی آن را شروع کرده‌ایم؛ یعنی افراد به‌عنوان تجاری که می‌خواهند از اینها استفاده کنند، بیایند اعتبارسنجی شوند و بعد وصل شوند.»

معاون وزیر صمت در ادامه افزود: «تقریباً در چهار، پنج کشور مختلف که مثلاً یکی از آن‌ها چین و دیگری روسیه است، برای تجارت با ارزهای دیجیتال اعلام آمادگی کردیم و عمده مذاکرات هم برای کالاهای مصرفی است؛ یعنی کالاهایی مانند گیاهان دارویی و در روسیه برای پوشاک و کفش و صنایع غذایی مذاکره کرده‌ایم. در چین روی محصولات پایین‌دستی صنایع و محصولاتی مانند خشکبار گفت‌وگوها انجام شده است.»

نقشه بازار

رفتار متعادل بیت کوین در مرز ۲۲ هزار دلار

کد خبر 590107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.