آخرین جزئیات وقوع سیل در استهبان فارس+تعداد کشته‌ها و خسارات

درپی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در سه شهرستان شرقی فارس، پنج نفر جان باختند و عده‌ای مصدوم شدند.

به گزارش ایمنا، خلیل عبداللهی شامگاه جمعه، اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

وی افزود: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال‌احمر به مناطق درگیر سیل

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

وی افزود: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت‌هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس ادامه داد: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

درویشی تصریح کرد: امدادرسانی در حال انجام است و تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش صد درصدی در آمدند.

بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنا به به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متأسفانه تا این لحظه پنج نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده‌اند.

وی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان تعداد پنج نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده‌اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امدادرسانی و خدمات‌رسانی درحال انجام است.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 590072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.