بازگشت کاروان ویژه حج جانبازان به میهن اسلامی

کاروان ویژه حج جانبازان عصر روز پنجشنبه سی‌ام تیرماه با ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) و استقبال معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به میهن اسلامی بازگشت.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار کرد: سالانه برای سفر معنوی حج تمتع سهمیه‌ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعزام ایثارگران اختصاص داده می‌شود و علاوه بر آن کاروان ویژه جانبازان نیز به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی افزود: در این کاروان جانبازان ۷۰ درصد حضور دارند که توان جسمی سفر به تنهایی ندارند، نیازمند همراه هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران تمهیدات لازم برای اعزام این عزیزان در قالب کاروان ویژه را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ریزی و تدارکات اعزام کاروان ویژه جانبازان توسط اداره‌کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده و این عزیزان از سراسر کشور در تهران حضور داشتند و سپس به این سفر معنوی اعزام شدند و مراسم استقبال از این عزیزان نیز در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.


سیدمستجاد حسینی، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: تعداد ۶۰ نفر از جانبازان ۷۰ درصد به همراه خانواده‌هایشان از سراسر کشور در این کاروان حضور داشتند که با توجه به مناسب‌سازی هتل‌ها و شرایط اسکان این عزیزان خدمات مناسبی در این سفر به این عزیزان ارائه شد.

وی اظهار کرد: اعزام حجاج ایثارگر از ۲۳ خردادماه آغاز شد و این ۶۰ نفر در قالب کاروان ویژه ایثارگران به عربستان اعزام شدند که هر جانباز یک همراه داشت و همچنین یک پزشک که سابقه کار با جانبازان را دارد، در این کاروان حضور داشت.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امکانات متناسب با ایثارگران در مدینه و مکه از جمله تردد جانبازان ویلچری با ماشین مخصوص، خدمات مرتبط با ویلچر و غیره در نظر گرفته شده بود و ایثارگران در مدت حضور در سرزمین‌های نور به طور مرتب پایش سلامت شدند و مشکل خاصی وجود نداشت.

حسینی با بیان اینکه در حج تمتع سال جاری برنامه‌های بسیار خوبی برای جانبازان تدارک دیده شد، تصریح کرد: در طول حضور جانبازان در مدینه منوره، مکه مکرمه، منا و عرفات مراسم‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف برگزار شد و حال و هوای معنوی کاروان ویژه جانبازان نیز از ویژگی‌های بارزی بود که در این سفر به خوبی مشهود بود.

در این مراسم که عباس زارع‌نژاد مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، با اهدای شاخه‌های گل از حجاج ایثارگر استقبال شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 589977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.