غیر حضوری شدن ۹۰ درصد خدمات شهرداری تا پایان سال/ سفره رویه‌های غلط باید جمع‌ شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴۰ خدمت روی میز شهرداری است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد خدمات شهرداری تا پایان سال جاری به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: بی‌شک مجموعه مدیریت شهری یزد در زمینه‌های متعدد به موفقیت‌هایی دست یافته و شهر اصفهان نیز متقابلاً تجاربی کسب کرده است که به اشتراک گذاشتن این موارد باعث رشد روز افزون دو کلان‌شهر می‌شود.

وی با اشاره به احساس تعلق بین مردم دو شهر اصفهان و یزد، ادامه داد: ویژگی‌های مشترکی از جمله سادگی، صمیمیت و ولایت‌مداری بین مردم این دو کلان‌شهر وجود دارد.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: این صمیمت‌ها و تعامل‌ها باعث پیشرفت روزافزون اصفهان و یزد و در نهایت افزایش میزان رضایت‌مندی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی شود.

قاسم‌زاده افزود: موفقیت شهر اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سال‌های گذشته باز می‌گردد، به عنوان مثال در زمینه ساخت آکواریوم تجربه خوبی با سرمایه گذار ترکیه‌ای و یا در بخش ساخت شهربازی شهر رویاها تجربه خوبی در قالب BOT با شرکت چینی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی باید توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: سرمایه‌گذار برای امنیت سرمایه خود باید به اطمینان خاطر برسد که در این راستا اصلاح نگاه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار، نخستین رمز جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های شهری است.

گزارش ۶۰۰ مورد تخلف به سامانه سوت‌زنی

شهردار اصفهان اظهار کرد: میزان تحقق بودجه شهرداری اصفهان در سه ماهه نخست امسال حدود ۲۰ درصد بوده است که پیش‌بینی می‌شود در این زمینه جهش خوبی در دو ماه آینده داشته باشیم.

وی در خصوص پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان در سال جاری، گفت: این پروژه‌ها را به سه قسمت فرهنگی، عمرانی و تحول اداری تقسیم‌بندی کرده‌ایم، از ابتدای فعالیت خود در مجموعه شهرداری معتقد بودیم سفره رویه‌های غلط در شهرداری باید جمع‌آوری شود، زیرا شهرداری‌ها می‌توانند باعث افزایش اعتماد یا منشأ بی‌اعتمادی مردم به نظام باشند.

قاسم‌زاده اضافه کرد: مهمترین اتفاق در طول هشت ماه گذشته، غیرحضوری و الکترونیکی کردن صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اصفهان است که یک تحول بزرگ اداری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه شفافیت و ارتقای سلامت اداری اقدام جدی و مؤثر دیگر شهرداری اصفهان است که در این مدیریت جدید شهری رقم خورد، ادامه داد: در این راستا تمام اطلاعات قراردادهای شهرداری به صوت شفاف در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی اقدام سوم در زمینه تحول اداری شهرداری اصفهان محسوب می‌شود که شهروندان می‌توانتد در صورت مشاهده خلل، اشکال یا تخلف در شهرداری اصفهان، موارد را از طریق این سامانه اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد از طریق سامانه سوت‌زنی گزارش شده است که ۲۵ مورد از آنها تخلفات جرم‌گونه محسوب می‌شود و از سوی مردم انعکاس داده شده است.

دیپلماسی عمومی رمز موفقیت خواهرخواندگی است

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰ خدمت روی میز شهرداری است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد خدمات شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های شاخص عمرانی شهر از جمله رینگ چهارم، احداث خط دو قطار شهری و تکمیل خط یک قطار شهری اصفهان متعلق به حوزه حمل‌ونقل است که با احتساب اوراق مشارکت، بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری در این زمینه هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان در خصوص روند خواهر خواندگی‌های این کلان‌شهر، گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر، دیپلماسی فعال را پیش‌رو قرار داده‌ایم، در این راستا حدود پنج خواهرخوانده در یکسال آینده به جمع خواهرخوانده‌های اصفهان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون عمیق‌ترین روابط خواهرخواندگی را با کشور آلمان (شهر فرایبورگ) داشته‌ایم، ادامه داد: دیپلماسی عمومی رمز موفقیت در زمینه خواهر خواندگی است، زیرا تشکل‌های خودجوش مردمی در دو کشور تسهیل ارتباطات را در قالب خواهرخواندگی پیگیری می‌کنند.

قاسم‌زاده اظهار کرد: در بخش گردشگری سلامت، اصفهان به جد ورود کرده است و در این راستا شهرک سلامت توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که طبق گفته بخش خصوصی تا سه سال آینده ۱۰ هزار میلیارد درآمد وارد چرخه اقتصاد شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری، شورای اسلامی شهر اصفهان به صورت جدی ورود کرده است، به طوری که پروانه احداث هتل با تخفیف ۹۹ درصدی ارائه می‌شود، تاکید کرد: از عقد خواهر خواندگی با شهرهای داخلی مانند کلان‌شهرهای یزد و شیراز استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم از این طریق انتقال تجارب صورت گیرد.

همگرایی، لازمه موفقیت شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی

شهردار اصفهان افزود: سامانه ۱۳۷ یک امکان ارتباطی بسیار خوب بین شهرداری و مردم اصفهان است، اما به‌زودی جهش قابل قبولی در این زمینه خواهیم داشت و به نوعی که یک نیروی واکنش سریع برای رفع تخلفات و اشکالات در مناطق رقم خواهد خورد تا چنانچه مردم ناملایماتی را در سطح شهر دیدند، از این طریق اعلام کنند تا تیم‌ها از سوی شهرداری اعزام شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرسازی و خدمات شهری شهرداری اصفهان با شتاب به سمت هوشمندسازی در حال حرکت است و جز اولین شهرهای هوشمند کشور در این زمینه خواهد بود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: شهرداری اصفهان در زمینه رسانه نیز زیرساخت‌های خوبی دارد که شاید جای کار بیشتری در این زمینه وجود دارد تا توقعات و انتظارت اعضای شورای اسلامی شهر را تأمین کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: همگرایی بین شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی لازمه موفقیت است، تاکنون نیز چندین بار منابع درآمدی شهرداری‌ها کسر شده است که این موضوع جز با همگرایی در سطح کشور رفع نخواهد شد.

وی در پاسخ به راهکار شهر اصفهان در امر عفاف و حجاب گفت: معتقد هستم از دو قطبی شدن جامعه در موضوع حجاب و عفاف باید پرهیز کنیم و اجازه ندهیم این اتفاق در جامعه شکل بگیرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای حفظ موجودیت بخش ایمانی جامعه همچون خانواده محوری، تقویت مساجد و مراکز فرهنگی شهر، اقدامات ثابتی داشته باشیم و در عین حال قشری که مسیری دیگری در نوع پوشش و رفتار انتخاب کرده است، نباید به هیچ وجه طرد شود یا به آنها بی احترامی کنیم، بلکه باید حقوق انسانی آنها را به رسمیت بشماریم.

وی تصریح کرد: آنچه از نظر رهبر معظم انقلاب و بزرگانی همچون شهید بهشتی بر می‌آید، این است که برای امید به بهبود این قشر، باید یک پذیرش دو سویه داشته باشیم.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در شهرداری سعی کرده‌ایم هر چراغی که به نام اسلام و انقلاب روشن است را تقویت و پررنگ‌تر کنیم و بخشی که احساس می‌کنیم دچار غفلت شده است را طرد نکنیم، بلکه پذیرای آنها باشیم و با تعامل، گفت‌وگو و با احسان رفتار کنیم.

کد خبر 589941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.