حواشی انتخاب شهردار کرج/ حفظ جلوه‌های بصری چهارباغ با پیاده‌راه شدن

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «هفت ماه تخفیف در صدور پروانه ساخت؛ اتفاقی کم‌سابقه در مدیریت شهری»، «حواشی انتخاب شهردار کرج»، «تصویب نرخ پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان»، «بهره‌برداری سریع‌تر خط دو متروی اصفهان دغدغه مدیریت شهری»، «مشارکت ۹۰ درصدی شهروندان در برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر»، «صدور پروانه الکترونیکی گامی مهم در راستای شفاف‌سازی»، «از پورتال جامع مطالعات شهری ایران چه می‌دانید»، «پژوهش و آموزش در مدیریت شهری اراک نوعی سرمایه‌گذاری»، «نگاه ویژه دولت به استان اصفهان» و «حفظ جلوه‌های بصری چهارباغ با پیاده‌راه شدن آن» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

۷ ماه تخفیف در صدور پروانه ساخت؛ اتفاقی کم‌سابقه در مدیریت شهری

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اشاره به طرح‌ها و لوایح جلسه این هفته شورای اسلامی شهر گفت: در ابتدای جلسه لایحه دو فوریتی به منظور تخفیف در عوارض ساختمان‌های مسکونی و ارزش افزوده دفاتر کار مورد بررسی قرار گرفت؛ تا سی‌ویکم تیرماه ۱۴۰۱، لایحه‌ای مبنی بر اینکه تمام ساختمان‌ها از جمله مسکونی و دفاتر کار شامل تخفیف ۳۵ درصدی شوند، وجود داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر، از یکم مرداد تا سی‌ام مهرماه برای ساختمان‌های مسکونی و دفاتر کار تا سه طبقه، ۲۵ درصد تخفیف در صدور پروانه و ارزش افزوده دفاتر کار اعمال می‌شود، این اتفاقی کم‌سابقه است که نزدیک به هفت ماه پروانه ساختمانی با تخفیف صادر شود.

حواشی انتخاب شهردار کرج

«حواشی انتخاب شهردار کرج» ا ز اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

روایت انتخاب شهردار کلان‌شهر کرج، داستان هزار و یک شب روزها و شب‌های این کلان‌شهر است؛ از سال‌های دور تا به امروز و هر دوره پس از انتخابات شورای اسلامی شهر جنجال انتخاب شهردار دامن اعضای شورای اسلامی شهر را می‌گیرد، دوره ششم نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرده است که بیست‌وششم تیرماه شهردار منتخب را معرفی خواهد کرد، اما هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر انتخاب گزینه‌های تصدی شهرداری مطرح نشده است، گویی که شورای ششم قصد غافلگیری شهروندان را دارد و هنوز شهردار منتخب را معرفی نکرده است.

نرخ پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان به تصویب رسید

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان سه‌شنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در حاشیه بررسی لایحه پیشنهاد نرخ پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان، اظهار کرد: طی دو سال گذشته هیچ تغییری در نرخ پارکینگ‌ها انجام نشده بود، از این‌رو پیشنهاد افزایش ۱۵۰ درصدی مطرح شد که مورد قبول واقع نشد. پس از بررسی این لایحه در صحن علنی شورای اسلامی شهر و سپس در کمیسیون تلفیق تاکید شد که افزایش نرخ پارکینگ‌ها نسبت به آنچه سال‌های گذشته لحاظ می‌شده است، بیش از صددرصد افزایش نیابد.

وی تصریح کرد لایحه تعیین نرخ پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید و با ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه با عدد قابل توجهی بالغ بر ۶۸۰ میلیون یورو یعنی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان انجام و با تأمین مالی خارجی آن موافقت شده است.

بهره‌برداری سریع‌تر خط ۲ متروی اصفهان دغدغه مدیریت شهری

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد توسعه خط دوم متروی اصفهان در راستای توسعه و پیشرفت شهر، اظهار کرد: سال گذشته قراردادی برای توسعه خط دوم متروی اصفهان منعقد شده است و هم‌زمان با ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌ها، انجام حفاری‌ها از هر دو طرف در شروع و پایان خط انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این قرارداد در روزهای اخیر به تأیید شورای اقتصاد کشور رسیده است و بخش قابل توجهی از این خط قطار شهری با سرعت بیشتری قابل بهره‌برداری می‌شود.

مشارکت ۹۰ درصدی شهروندان در برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر / ایمنا مرجع اخبار شهری ایران

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از نکاتی که از آغاز دوره شورای ششم مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته، استفاده از ظرفیت شهروندان در پایتخت است. برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در خیابان ولی عصر (عج) با بهره‌گیری از ظرفیت شهروندان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر که در خیابان ولی عصر (عج) با الهام از آئین پیاده‌روی اربعین و ایام چراغانی نیمه‌شعبان که در تهران قدیم رخ می‌داد، انجام شد، البته طبق اطلاعات به دست آمده، برای برگزاری این رویداد از ۹۰ درصد ظرفیت‌های شهروندان کمک گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری مراسم مختلف انعکاس اخبار اهمیت دارد، اضافه کرد: خبرگزاری سراسری شهر و شهروندی ایمنا اخبار متعدد شورای اسلامی شهر تهران را منعکس می‌کند و نه تنها اخبار پایتخت بلکه اخبار استان‌های دیگر را نیز در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

صدور پروانه الکترونیکی گامی مهم در راستای شفاف‌سازی

«صدور پروانه الکترونیکی گامی مهم در راستای شفاف‌سازی» یکی از اخبار پربازدید سرویس پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اشاره به صدور الکترونیکی و غیرحضوری شدن پروانه ساختمانی، اظهار کرد: دریافت مجوز پروانه ساختمانی و اقدامات بعدی مانند اصلاح پروانه، پایان ساخت و تمام مراحل آن یکی از بیشترین دلایل مراجعه‌های مردم به شهرداری‌ها است که معمولاً از آن به عنوان یک فرایند طولانی و زمان‌بر یاد شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس قول و تعهدی که مجموعه معاونت شهرسازی داده است از اول تیرماه سال جاری صدور پروانه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود؛ این کار مزیت‌های بسیاری دارد، در زمان صرفه‌جویی شده است و شفاف‌سازی قابل قبولی ارائه می‌شود.

از پورتال جامع مطالعات شهری ایران چه می‌دانید؟

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اشاره به جزئیات امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پورتال جامع مطالعات شهری ایران، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با محورهایی جهت همکاری در به اشتراک گذاشتن و بارگذاری عناوین مطالعاتی و پژوهشی در پورتال جامع مطالعات شهری ایران بین هشت کلانشهر منعقد شد، همکاری در خصوص جلوگیری از موازی کاری و تکرار مطالعات و پژوهش در حوزه مدیریت شهری و ثبت و بارگذاری مستندات مطالعاتی و پژوهشی در سامانه، گزارش‌های علمی و تخصصی، پروژه‌های مطالعاتی، پایان‌نامه‌ها، کتب، تالیفات و ترجمه از جمله موارد همکاری است.

وی تصریح کرد: مراکز پژوهشکده شهرها، اولین رکن در تمام کلانشهرها جهت آغاز دیپلماسی از آن دوران بودند و سایر رکن‌های کمیسیون و هیئت‌های رئیسه بعد از آن فعالیت خود را آغاز کردند.

پژوهش و آموزش در مدیریت شهری اراک نوعی سرمایه‌گذاری است

«پژوهش و آموزش در مدیریت شهری اراک نوعی سرمایه‌گذاری» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

عباس خسروانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پژوهش و آموزش در مدیریت شهری نوعی سرمایه‌گذاری است که مانع هزینه‌های غیرضروری و بدون پشتوانه علمی و منجر به توانمندی کارکنان شهرداری خواهد شد. امیدوارم امسال شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای رونق آموزش و پژوهش در شهرداری به کار ببندد.

وی ادامه داد: بررسی دقیق گزارش تفریغ بودجه کمک می‌کند تا نقاط ضعف، قوت و ظرفیت‌های شهرداری را بسنجیم و برای تحقق اهداف خود در سال جاری از آن عبرت بگیریم.

نگاه ویژه دولت به استان اصفهان / خبرهای خوشی برای رفع مشکلات آب در راه است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدای تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر ایجاد اجماع و یک‌صدایی در موضوع آب اصفهان در دستور کار شورای ششم قرار گرفت، در این راستا تلاش کردیم تا در جریان سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، یک‌صدایی مطالبه آب به عنوان مسئله اصلی استان از سوی تمام مدیران و مردم به گوش دولت برسد.

وی با بیان اینکه خبرهای خوشی از رفع مشکلات آب اصفهان در راه است، افزود: اصفهان در سال‌های گذشته مظلوم واقع شده است، اما به نظر می‌رسد در این دولت نگاه ویژه‌ای در حوزه آب به این استان خواهد شد.

حفظ جلوه‌های بصری چهارباغ با پیاده‌راه شدن آن

«حفظ جلوه‌های بصری چهارباغ با پیاده‌راه شدن آن» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره اهمیت محور تاریخی چهارباغ، اظهار کرد: گذر فرهنگی و تاریخی چهارباغ از دیرباز و از اواسط فعالیت دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان مورد توجه قرار گرفت و موضوع اصلی نیز این بود که بحث مربوط به دولت‌خانه صفوی احیا شود و یکی از محورها در این مورد چهارباغ بود.

وی تاکید کرد: تمام شهرهای تاریخی و بزرگ بخش‌های تاریخی شهر خود را به شکل پیاده‌راه در اختیار مردم قرار دادند تا جلوه‌های بصری بهتری را ایجاد کنند و اثرات و بناهای تاریخی در آن مسیر حفظ شود.

کد خبر 589885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.