اعلام یک روز عزای عمومی در عراق در پی حمله ترکیه

دفتر نخست‌وزیری عراق در پی حمله ترکیه به گردشگران در شمال این کشور، یک روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، در پی کشته و زخمی شدن ۳۲ گردشگر عراقی در حمله توپخانه‌ای در مرز ترکیه، دفتر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز (پنج شنبه) را در سراسر عراق عزای عمومی اعلام کرد.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق کشته شدگان این حادثه «شهید» خوانده شده و آمده است: «دفتر نخست‌وزیری روز پنج شنبه را برای شهدای حمله وحشیانه ترکیه به یک تفرجگاه در استان دهوک، عزای عمومی اعلام می‌کند.»

دولت عراق در حالی ترکیه را مسئول کشته شدن ۹ نفر و مجروحیت ۲۳ تن دیگر می‌داند، که وزارت خارجه ترکیه هرگونه دست داشتن نظامیان این کشور در حمله توپخانه‌ای به تفرجگاهی در شمال استان دهوک را رد کرده و آن را به گروهک پ.ک.ک نسبت داده است. در مقابل نیز پ.ک.ک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در منطقه مورد حمله واقع شده هیچ نیرویی ندارد و آن مناطق تحت اشغال نظامیان ترکیه است.

منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

اعلام یک روز عزای عمومی در عراق در پی حمله ترکیه

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، ۹ نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

در این راستا «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ضمن نسبت دادن این حمله به ترکیه، تأکید کرد: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه با این گمان که عراق نمی‌تواند پاسخ دهد مگر -با عرض تأسف شدید- با بیانیه ضعیف وزارت خارجه، وقاحتش را زیاد کرده است لذا به عنوان گام اول من تنش از طریق موارد زیر یا با برخی از این موارد را پیشنهاد می‌کنم.»

هزاران نفر از مردم بغداد نیز امروز مقابل سفارت ترکیه تجمع کرده و شعارهای تندی علیه این کشور سر دادند و خواستار اخراج سفیر آنکارا شدند.

همچنین امروز پرچم ترکیه از کنسولگری این کشور در «اربیل» پایین کشیده شد. مرکز ویژه صدور ویزای ترکیه در کرکوک عراق نیز تعطیل شد.

مبنع: فارس

کد خبر 589876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.