۲۵ گونه گیاهی سازگار با اقلیم در قم شناسایی شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در یک طرح مطالعاتی پیرامون سازگاری بیش از ۷۰ گونه گیاهی با اقلیم شهر، ۲۵ گونه سازگار با اقلیم این کلان‌شهر شناسایی شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، پیام جوادیان اظهار کرد: با توجه به حصول نتیجه طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی، کاشت گونه‌های جدیدی که سازگاری آن‌ها در این طرح به اثبات رسیده است در فضای سبز شهر قم صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش تنوع گونه‌های گیاهی در شهر قم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تاکنون دو طرح مطالعاتی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان انجام داده است گفت: در دوره نخست بیش از ۴۸ گونه گیاهی و در طرح دوم که به‌تازگی نتایج آن مشخص شده است، بیش از ۷۰ گونه گیاهی مورد بررسی سازگاری با شرایط آب‌وهوایی قم قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این گونه‌ها از تمام نقاط کشور جمع‌آوری‌شده بود و در سه دسته گیاهان درختی، درختچه‌ای و پوششی و دارویی مورد مطالعه قرار گرفت، افزود: فاکتورهای مختلفی در این سال‌ها مورد بررسی قرار گرفت که شاخص‌ترین آن‌ها بحث سازگاری با آب‌وهوا، کیفیت آب و کیفیت خاک بوده و شاخص‌های زیبایی منظر هم مدنظر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ گونه گیاهی سازگار با اقلیم قم مشخص شده است و مشخصات گیاهان در اختیار سازمان قرار داده شده است و بسترهای لازم برای خریداری این گونه‌ها و تولید و تکثیر گیاهان برای کاشت در فضای سبز شهر در حال فراهم شدن است.

جوادیان افزود: البته طرح متوقف نخواهد شد و گونه‌های دیگری هم شناسایی شده و ادامه طرح بررسی سازگاری در دستور کار است.

کد خبر 589782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.