ایجاد کوچه‌باغ در محلات خرم‌آباد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: کوچه‌هایی با عرض هشت متر در سطح شهر به کوچه‌باغ تبدیل می‌شود.

احد بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی سال آینده و در فصل کاشت، کوچه‌هایی با عرض هشت متر در سطح شهر تبدیل به کوچه‌باغ می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ایده همکاران ما در سازمان است، افزود: برای این منظور درختان آماده کاشت را در نهالستان این سازمان داریم و شش هزار اصله نهال توت برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه طرح کوچه‌باغ در تمام محلات سطح شهر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح، درختان ۲.۵ تا سه متری بر در هر خانه کاشته می‌شود، اما نگه‌داری این درختان برعهده اهالی این کوچه‌ها خواهد بود.

بیرانوند تصریح کرد: هدف از اجرای طرح ایجاد کوچه‌باغ در محلات شهر، بهره‌مندی شهروندان از فضای خنک همراه با درختان میوه در فصل تابستان و بهار است، تلاش شده تا درختان کاشت‌شده در این کوچه‌باغ‌ها از یک گونه باشند و در فصل کاشت ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای این منظور چندین کوچه در منطقه گلدشت را به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک، این طرح در تمام محلات شهر اجرایی شود.

کد خبر 589777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.