۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
عباس همه دوران‌ها

کاربران توئیتر همزمان با سی‌ام تیرماه، سالگرد شهادت عباس دوران یکی از قهرمانان وطن که خاطره رشادت و دلاوری او در تاریخ ایران زمین ماندگار شده است، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _پنج‌شنبه سی‌ام تیرماه_ سالروز شهادت خلبان «عباس دوران» است. خلبانی که رشادت و شهادت فراموش‌نشدنی او، هم به جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی کمک کرد و هم وحشت و ترس صدام از نظامیان ایرانی را چند برابر افزایش داد؛ فردی که در تعداد پرواز جنگی رکورد داشت و عراق برای سرش جایزه تعیین کرده بود.

شهید دوران با ازخودگذشتگی، کاری کرد که اجلاس سران غیرمتعهدها به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد. در وصف رشادت شهید دوران همین بس که مقام معظم رهبری هجدهم تیرماه ۱۳۸۳ فرمودند: «اگر ماجرای شهید عباس دوران را در کتاب‌ها خوانده بودیم یا امروز هر کس می‌خواند احتمال می‌داد که افسانه باشد.»

کاربران توئیتر همزمان با سالگرد شهادت عباس دوران، یاد و خاطره رشادت‌ها و مجاهدت‌های این سرلشکر خلبان را گرامی داشتند.

کاربری نوشت: «صدام برای تحقیر خلبانان ارتش ایران در تلویزیون عراق گفت: به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتونه به ۵۰ مایلی نیروگاه بصره نزدیک بشه حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه میدم فقط ۱۵۰ دقیقه بعد شهید عباس دوران، شهید علیرضا یاسینی و مرحوم کیومرث حیدریان، نیروگاه بصره را شخم زدند.»

عباس همه دوران‌ها

کاربر دیگری به نامه شهید دوران برای همسرش اشاره کرد و نوشت: «نمی‌شود توقع داشت، چون یک سال است، ازدواج کردیم یا چون ما همدیگر را خیلی دوست داریم، جنگ و مردم و کشور را رها کرد و آمد نشست توی خانه، از جیب این مردم برای درس خواندن امثال من خرج شده است، الان زمان جبران است! از نامه شهید عباس دوران به همسرش مهناز، مهر ۵۹»

عباس همه دوران‌ها

یکی دیگر از کاربران توئیتر نیز نوشت: «شهید عباس دوران، عباس تمام دوران‌ها، عباس من و وطنم، کسی که آسمان بغداد جولانگاه او بود، روحت شاد مرد، سی‌ام تیر سالگرد شهادت این فرزند وطن است.»

عباس همه دوران‌ها

یک کاربر دیگر هم به یکی از سخنان این شهید اشاره کرد و نوشت: «اگر هواپیمایم بال نداشته باشد، خودم بال در آورده و بر سر دشمن فرود می‌آیم و هرگز تن به اسارت نخواهم داد..... سرلشکر خلبان شهید عباس دوران»

عباس همه دوران‌ها

کاربری به نام محمد هم نوشت: «به یاد عقاب ایران زمین؛ شهید عباس دوران، به دشمنان ایران نشون داد که هیچ‌وقت ایرانی جماعت رو تهدید نکنید، ایرانی هر جور شده ضربه‌اش رو می‌زنه حتی با کوبیدن جنگنده خودش به هتل اجلاس سران غیر متعهد و لغو اون اجلاس در بغداد… و به یاد قهرمانان گمنام نهاجا...»

عباس همه دوران‌ها

کد خبر 589746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.