عزم سان‌فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر

مدیران سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا در نظر دارند به طراحی دوباره مرکز شهر بپردازند و از آن فضایی پیاده‌محور بسازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بستن قلب سان‌فرانسیسکو به روی خودروها از آن منطقه‌ای پرشور خواهد ساخت، ضمن این‌که فرهنگ شهر را غنی‌تر می‌کند. طرح جامع جدید که شامل تغییرات فیزیکی، برنامه‌ریزی و سازمانی بسیاری است در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان مرکز شهر پیاده خواهد شد. علاوه بر این، مدیران در نظر دارند از طریق پیاده‌راه‌سازی مرکز سان‌فرانسیسکو، مالکیت شهروندان را بر فضاهای عمومی شهری افزایش دهند و حس تعلق را میان آن‌ها تقویت کنند.

برنامه‌ریزان سان‌فرانسیسکو در نظر دارند شش طرح آزمایشی با قابلیت تکرار را در مرکز شهر پیاده کنند تا به واسطه آن به ارزیابی بهبود اقتصادی منطقه بپردازند. علاوه بر این، در مراحل آزمایشی، اثربخشی ایده‌های مطرح شده بر فرهنگ و پویایی منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تبعات مثبت، زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌ها انجام خواهد شد.

عزم سان فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر

در این راستا، قرار است فضاهای باز عمومی با مالکیت خصوصی ایجاد شود و مورد استفاده قرار گیرد که در نتیجه آن، دسترسی شهروندان به طبیعت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، مدیران شهر بودجه‌های ویژه‌ای به هنر عمومی اختصاص خواهند داد، ضمن این‌که برای افزایش قابلیت دسترسی به مکان‌های عمومی، قابلیت پیاده‌روی و مشارکت اجتماعی در طراحی منطقه اقداماتی اعمال خواهند کرد.

مهم‌تر از همه این‌که مدیران سان‌فرانسیسکو در نظر دارند از سرمایه‌های خصوصی و دولتی برای پیاده‌سازی طرح‌های خود بهره گیرند که در این رابطه، سهیم‌سازی مردم در فرآیندهای ایده‌پردازی و طراحی شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و به تبعات مثبت درازمدتی در شهر منجر خواهد شد.

عزم سان فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر

در نهایت، احیای جداول خیابانی برای بهبود پیاده‌روی، ایجاد پل‌های ارتباطی برای ترویج شیوه‌های مختلف تردد سبز نظیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، افزایش پوشش‌های سبز خیابان‌ها به ویژه در مناطقی با کمترین دسترسی مردم به پارک، تبدیل میدان‌ها به پارک، توسعه هنر عمومی در مرکز شهر و در آخر، برنامه‌هایی انگیزشی برای تشویق مردم به استفاده از فضاهای مرده محل زندگی خود در رأس برنامه‌های مدیران سان‌فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر خواهد بود.

کد خبر 589709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.