رشد خیره کننده بیت کوین

در بازار امروز شاهد رشد خیره کننده بیت کوین به سطح ۲۳ هزار ۴۱۱ واحدی بودیم، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای هر دو صعودی بود، شاخص ترس و طمع به محدوده ۳۱ واحد رسید و از وضعیت ترس شدید به وضعیت ترس روند بازار بهبود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز دامیننس بیت کوین امروز افزایش داشت و به ۴۳.۲۷ رسید، امروز روند صعودی اتریوم متوقف شد و رشد کمتر از یک درصد را تجربه کرد، بر اساس تحلیل تکنیکال بیت کوین در صورتی که سطح مقاومتی ۲۴ هزار دلار از پیش روی برداشته شود احتمال تداوم روند صعودی وجود خواهد داشت، در بازار امروز کاردانو و دوج کوین رشدهای خوبی را تجربه کردند.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۳ هزار و ۴۱۱ دلار

تغییرات: رشد ۶.۷۸ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۵۳۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۴۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۶۵ دلار و ۴۲ سنت

تغییرات: رشد ۱.۹۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۷۰ دلار

تغییرات: رشد ۴.۰۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۲۴ دلار

تغییرات: رشد ۸.۴۴ درصدی

سولانا (SOL): ۴۴ دلار و شش سنت

تغییرات: افت ۱.۲۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۷۳۸ دلار

تغییرات: رشد ۱۱.۰۴ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۹۰۸ دلار

تغییرات: رشد ۰.۴۸ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۷۵ سنت

تغییرات: رشد ۱.۴۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۸۹ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۴ دلار و ۸۴ سنت

تغییرات: رشد ۵.۱۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد خیره کننده بیت کوین

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: در صورتی که بتواند سطح ۲۴ هزار دلار و کانال صعودی خود را بشکند پیش بینی تداوم روند صعودی را برای بیت کوین خواهیم داشت و در غیر این صورت به دلیل نزدیکی به سقف کانال صعودی احتمال یک اصلاح کوتاه مدت برای این رمزارز وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

رشد خیره کننده بیت کوین

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

رشد خیره کننده بیت کوین

ارزش بازار حوزه دیفای

رشد خیره کننده بیت کوین

شاخص ترس و طمع

رشد خیره کننده بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

دولت کلمبیا پیش‌نویس قانون صنعت ارزهای دیجیتال را منتشر کرد

دولت کلمبیا به‌تازگی پیش‌نویس قانون مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور را منتشر کرده است. این اتفاق چند ماه پس از راه‌اندازی یک پروژه نظارتی به نام «سندباکس» در این کشور صورت گرفته است. مردم کلمبیا اکنون می‌توانند نظر خود را درباره مقررات پیشنهادی قانون‌گذاران حوزه مالی کلمبیا در این زمینه بیان کنند. این قوانین یک سیستم مدیریت ریسک برای مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم نیز پیشنهاد می‌دهند.

ضبط ۵۰۰ هزار دلار ارز دیجیتال و پول متعلق به هکرهای کره شمالی توسط دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را به‌صورت پول فیات و ارز دیجیتال از گروه هکری مرتبط با دولت کره شمالی ضبط کرده است. این وزارتخانه روز سه‌شنبه نیز اعلام کرده بود که به همراه اف‌بی‌آی، ۲۲۰ هزار دلار بیت کوین که دو مرکز درمانی در آمریکا به‌عنوان باج به یک گروه هکری مرتبط با کره شمالی پرداخت کرده بودند را رهگیری کرده است.

مالک دامنه «Amazon.eth» پیشنهاد خرید یک میلیون دلاری را در اوپن سی رد کرد

دامنه «Amazon.eth» اتریوم نیم سرویس پیشنهاد خریدی در ازای یک میلیون یواس‌دی‌سی (USDC) از سوی یک کیف پول ناشناس در اوپن سی (OpenSea) دریافت کرد. با این حال این پیشنهاد بدون پاسخ ماند و هیچ تراکنشی انجام نشد. گفتنی است که آخرین بار این دامنه پنج ماه پیش در ازای ۳۳ اتریوم (۱۰۰٬۰۰۰ دلار با قیمت‌های آن زمان) فروخته شده بود.

افزایش قابل‌توجه سرمایه ورودی به اکوسیستم کاردانو در هفت روز گذشته

داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای لاما نشان می‌دهد که همزمان با افزایش اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) اکوسیستم کاردانو در هفته گذشته، ارزش کل قفل‌شده (TVL) آن نیز افزایش قابل‌توجهی داشته است. ارزش کل قفل‌شده کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته نیز با افزایش ۷.۳۶ درصدی به ۱۲۸.۳۱ میلیون دلار رسیده است. با درنظر گرفتن توکن‌های حاکمیتی سهام‌گذاری شده در کاردانو، ارزش کل قفل‌شده آن به ۱۵۵.۳۵ میلیون دلار می‌رسد. وینگ‌رایدرز (Wingriders) با میزان سرمایه ۵۴.۹۴ میلیون دلار و نرخ تسلط ۳۵.۳۶ درصد و مین سواپ با سرمایه ۴۲.۹۴ میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم پلتفرم‌های غیرمتمرکز با بیشترین سرمایه کل قفل‌شده در کاردانو هستند. پلتفرم ساندی سواپ نیز دارای سرمایه کل قفل‌شده ۲۴.۵۹ میلیون دلاری است.

صندوق پوشش ریسک متعلق به اسکاراموچی بازخریدهای سرمایه‌گذاران را معلق کرد

صندوق پوشش ریسک لژیون استراتژیز (Legion Strategies) که وابسته به شرکت اسکای‌بریج کپیتال متعلق به آنتونی اسکاراموچی، بازخرید سرمایه‌گذاران را به حالت تعلیق درآورده است. یک منبع به بلومبرگ گفته است که تصمیم تعلیق بازخریدها برای صندوق لژیون استراتژیز به این دلیل اتخاذ شده است که سهام شرکت‌های خصوصی – که فروش آنها اغلب سخت‌تر است – اکنون حدود ۲۰ درصد از سبد سهام صندوق را تشکیل می‌دهند.

صرافی FTX یکی از شرکت‌هایی است که در فهرست سرمایه‌گذاری‌های خصوصی این صندوق قرار دارد. طبق داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این صندوق از طریق دیگر صندوق‌های اسکای‌بریج کپیتال در ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین، اتریوم و الگورند سرمایه‌گذاری کرده است. لژیون استراتژیز تا روز ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۰) حدود ۲۳۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت داشت که تقریباً ۲۵ درصد آن ارزهای دیجیتال بودند، اما اکنون این رقم به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بهای توکن ایپ کوین در شبانه روز گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت

توکن ایپ کوین (APE) هفته معاملاتی خود را با صعودی چشم‌گیر آغاز کرد و از دیروز تاکنون با افزایشی حدوداً ۲۳ درصدی، در زمان نگارش این خبر به قیمت حدود ۶.۱۲ دلار رسید. صعود قیمتی این توکن در پی خبر راه‌اندازی نسخه آزمایشی متاورس یوگا لبز (Yuga Labs) به نام آدرساید (OtherSide) بوده است. بر اساس تحلیل کوین تلگراف، در ادامه این صعود، شکست یک الگوی قیمتی صعودی در نمودار ایپ کوین دیده می‌شود که می‌تواند قیمت آن را ۴۵ درصد افزایش داده و به ۸.۴ دلار برساند.

قیمت سهام لیدو حدود ۲۰ درصد کاهش یافت

شرکت سرمایه‌گذاری لیدو (lido) رأی‌گیری درمورد ایجاد خزانه خود برای عرضه در بازار خرسی ارائه کرده است. این رأی‌گیری ۱۴ ساعت قبل آغاز شده است و قرار است ۲ درصد از کل لیدوی عرضه شده با قیمت ۱.۴۵ دلار به‌فروش برسد. این برنامه باعث کاهش حدود ۲۰ درصدی ارزش سهام لیدو شده است. با پایان رأی‌گیری، تعداد ۲۹ میلیون توکن برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد. گفتنی است که شرکت دراگون‌فلای (Dragonfly) ۱۰ میلیون توکن خریداری کرده است.

بانک مرکزی و وزارت دارایی هند از ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند

مقامات بانک مرکزی هند بار دیگر تلاش خود برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال را افزایش داده‌اند. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در نشست پارلمانی روز دوشنبه ضمن حمایت از تلاش‌های بانک مرکزی این کشور برای ممنوع شدن ارزهای دیجیتال، گفت که دارایی‌های دیجیتال اثری بی‌ثبات کننده بر ثبات مالی کشور دارند. گفتنی است که بسیاری از قانون‌گذاران ارشد نیز از ممنوعیت ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند. وزیر دارایی هند همچنین اظهار داشت که تنها ارزهای صادرشده توسط بانک مرکزی با معیارهای پول قانونی مطابقت دارند و ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال بر اساس سفته‌بازی تعیین می‌شود.

سرعت سوزانده‌شدن شیبا اینو ۷۸۵ درصد رشد کرد

وب‌سایت شیب برن (Shibburn) اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۷۳ میلیون توکن شیبا اینو سوزانده شده است که نشان می‌دهد سرعت سوزانده‌شدن این میم کوین ۷۸۵ درصد رشد کرده است. طی هفته اخیر نیز ۱.۲ میلیارد توکن شیبا اینو به کیف پول‌های «مرده» منتقل شده و این نشان‌دهنده اشتیاق جامعه شیبا اینو برای سوزاندن این توکن است.

آوی با پاکت نتورک وارد همکاری شد

پروتکل متن باز دیفای آوی (Aave)، با ارائه‌دهنده خدمات وب ۳ پاکت نتورک (Pocket Network) وارد همکاری شده است تا مقیاس‌پذیری بالا و سهولت استفاده هنگام ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در پروتکل آوی را ارائه دهد. آوی از شبکه توزیع‌شده دارای بیش از ۴۴,۰۰۰ نود پاکت نتورک برای دسترسی به داده‌های درون زنجیره‌ای از بلاک چین‌های مختلف استفاده می‌کند تا به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز قدرت ببخشد.

صرافی ارزهای دیجیتال اوکی‌اکس مجوز فعالیت در دبی را دریافت کرد

مرجع نظارتی دارایی‌های مجازی دبی به پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال اوکی‌اکس (OKX) برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در امارات مجوز داده داده است. طبق اعلام اوکی‌اکس، این مجوز به این صرافی اجازه می‌دهد محصولات و خدمات معاملاتی خاصی را به سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان خدمات مالی واجدشرایط ارائه دهد. اوکی‌اکس اعلام کرد که متعهد است تا به تیم خود در امارات برای ایجاد زیرساخت لازم کمک کند.

رسیدن حجم معاملات یونی سواپ به کوین بیس تمام حقیقت نیست

داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملاتی صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال یونی سواپ از آغاز سال جاری میلادی ۲۲ درصد رشد کرده و به حجم معاملات بزرگ‌ترین صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال جهان یعنی کوین بیس نزدیک شده است. این در حالی است که برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین بیس ضمن تبریک به یونی سواپ به خاطر رشد این پلتفرم، عنوان کرد که مقایسه حجم معاملات یونی سواپ با کوین بیس نامناسب است، چراکه در این مقایسه تنها کسب‌وکار متمرکز کوین بیس در نظر گرفته می‌شود؛ در حالی که این شرکت در حوزه‌هایی دیگر همچون کیف پول و صرافی‌های غیرمتمرکز نیز فعالیت دارد.

فینتک و ارزهای دیجیتال عملکرد سیستم‌های مالی را تغییر می‌دهند

گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه و منتقد بیت کوین، اخیراً عنوان کرده است که رشد فینتک و ارزهای دیجیتال در میان سایر فناوری‌ها بانک‌ها و مؤسسات مالی را مجبور کرده است نحوه فعالیت خود را تغییر دهند. به گفته امفیله، کمیته سیاست پولی بانک مرکزی این کشور به همین دلیل باید در قانون‌گذاری سیستم مالی بازنگری کند.

پیتر برنت ریپل را «زباله» نامید

پیتر برنت، معامله‌گر مشهور، در توییت اخیر خود درپاسخ به توییتی درباره فروش توکن‌های XRP جد مک کالب، ریپل (XRP) را «زباله» نامید. ریپل رسماً تأیید کرد که جد مک کالب تمامی توکن‌های ریپل خود را پس از یک روند ۸ ساله به فروش رسانده است. جد مک کالب حدود ۳/۰۹ میلیارد دلار از فروش توکن‌های خود درآمد کسب کرد.

دولت امارات استراتژی خود برای متاورس دبی را اعلام کرد

شیخ همدان بن محمد بن رشید آل‌مکتوم، ولیعهد دبی، روز گذشته استراتژی این کشور که مرتبط با حوزه متاورس است را منتشر کرد. این استراتژی قصد دارد دبی را به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر حوزه متاورس در جهان تبدیل و تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰,۰۰۰ شغل مجازی ایجاد کند. آل‌مکتوم امیدوار است تا امارات را به یک پایتخت فناوری جهانی تبدیل کند و تمرکز اصلی را روی هوش مصنوعی و وب ۳.۰ بگذارد.

نقشه بازار

رشد خیره کننده بیت کوین

کد خبر 589604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.