عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۹ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه آیفون‌های آینده بدون سیم کارت به بازار می‌آیند و زمان معرفی چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام رسماً اعلام شد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

خطرات روشن نگه داشتن بلوتوث

فعال بودن بلوتوث به طور دائم باعث افزایش حمله هکرها و سرقت اطلاعات می‌شود.

تقریباً تمام گجت‌های مدرن، همچون تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و بلندگوها از قابلیت بلوتوث برخوردار هستند. بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی‌سیم رایج است که برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر در فواصل کوتاه استفاده می‌شود.

کاربران اندروید از این فناوری به دلیل سرعت برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند، اما فعال نگه داشتن بلوتوث در تلفن‌های هوشمند ممکن است یک خطر امنیتی برای کاربران تبدیل شده و منجر به هک تلفن‌های همراه آن‌ها شود.

اگرچه حذف این فناوری بسیار سخت است، اما دلایل خوبی وجود دارد که باید بلوتوث را وقتی از آن استفاده نمی‌کنید خاموش کنید. فعال نگه داشتن بلوتوث در تلفن هوشمند شما ممکن است باعث ایجاد یک خطر امنیتی شده و پای هکرها را به دستگاه شما باز کند. از آنجایی که استفاده از بلوتوث بسیار فراگیر است هنگامی که تلفن هوشمند اندرویدی خود را با یکی از این گجت‌ها جفت می‌کنید، دفعه بعد که در نزدیکی دستگاه‌ها هستید به طور خودکار به آن‌ها متصل می‌شود. (البته وقتی بلوتوث را روشن گذاشته باشید.)

آیفون‌های آینده بدون سیم کارت به بازار می‌آیند

اپل قصد دارد آیفون‌هایی در آینده به دست کاربران برساند که به جای سیم کارت فیزیکی از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

اپل یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که قابلیت eSIM را در آیفون‌های خود معرفی کرد. در حالی که استقبال از eSIM افزایش یافته است و تعداد زیادی از اپراتورها در سراسر جهان در حال حاضر خدمات eSIM را ارائه می‌دهند، هنوز به اندازه سیم کارت‌های فیزیکی رایج نیست. اپل ممکن است انگیزه‌ای برای محبوبیت سریع سیم کارت‌های الکترونیکی ایجاد کند. طبق یک گزارش جدید، سری آیفون ۱۴ آینده اپل فقط دارای مدل‌های eSIM خواهند بود که در بازارهای منتخب در دسترس خواهند بود.

نشان می‌دهد آیفون ۱۴ تنها با مدل‌های eSIM عرضه خواهد شد. به عبارت دیگر، انواع خاصی از آیفون ۱۴ سینی سیم کارت برای کارت‌های فیزیکی ندارند. در عوض، آن‌ها با فناوری eSIM داخلی عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد خدمات تلفن همراه هر شرکت مخابراتی را در هر زمان فعال کنید.

اپل در انتظار جریمه در روسیه به دلیل نقض قوانین آنتی‌تراست

رگولاتور رقابت روسیه روز گذشته اعلام کرد اپل را به دلیل نقض قوانین آنتی تراست این کشور و سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار فروشگاه اپ جریمه می‌کند.

سرویس فدرال آنتی مونوپولی روسیه(FAS) اعلام کرد مقدار جریمه مذکور طی تحقیقاتی رسمی و بر اساس درآمد اپل تعیین می‌شود.

FAS در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت از موقعیت برتر خود در بازار توزیع اپلیکیشن‌های iOS سو استفاده کرده است. اپل اجازه نمی‌دهد توسعه دهندگان اپلیکیشن روش‌های پرداخت خارج از اپ استور یا روش‌های جایگزین را به مشتریان خود توصیه کنند.

دولت روسیه شرکت‌های فناوری خارجی را به دلیل نقض قوانین اینترنتی به طور مکرر جریمه کرده است. این در حالی است که مقامات این کشور سعی دارند فضای آنلاین را بیشتر کنترل کنند.

شیائومی از نمونه اولیه خودروی الکتریکی‌اش رونمایی می‌کند

شیائومی، غول فنوری چین، در ماه آگوست از نمونه اولیه نخستین خودروی الکتریکی‌اش رونمایی خواهد کرد.

طبق گزارش‌های مختلف، چند غول فناوری نظیر گوگل، اپل و سونی دارای طرح‌های بلندپروازانه برای ساخت خودروهای الکتریکی و خودران هستند و شیائومی نیز جدیدترین عضو این گروه است که فاصله چندانی تا تحقق این هدف ندارد.

شیائومی که اساساً در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، در مارس ۲۰۲۱ واحد کسب و کار خودروی الکتریکی خود را معرفی و اعلام کرد که در ابتدا ۱.۵ میلیارد دلار در این این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در نهایت سرمایه‌گذاری آن طی ده سال آینده به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

کورسیر از مانیتورهای UHD 4K و QHD 240Hz سری XENEON رونمایی کرد

کورسیر، امروز خانواده مانیتورهای گیمینگ XENEON خود را با دو محصول جدید گسترش داد: CORSAIR XENEON 32UHD144 و XENEON 32QHD240. چه بازی‌های با وضوح خیره‌کننده UHD 4K یا QHD با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده صاف ۲۴۰ هرتز را انتخاب کنید، هر دو نمایشگر طراحی زیبا، نمایشگر درخشان و فناوری‌های نوآورانه مترادف با نام XENEON را ارائه می‌کنند.

اکنون گیمرها و سازندگان به طور یکسان می‌توانند تصاویر 4K فوق‌العاده‌ای را روی صفحه نمایش LED فوق‌العاده باریک و ۳۲ اینچی ۳۸۴۰×۲۱۶۰ IPS XENEON 32UHD144 تجربه کنند که کاملاً مکمل رنگ‌های زنده و واقع‌گرایی مانیتور است که با فناوری Quantum Dot با ۱۰۰ درصد sRGB رنگ ۱۰۰ درصد و Adobe10 GB امکان‌پذیر شده است. فضا.

رونمایی Corsair از دو مانیتور جدید گیمینگ 4K و QHD از سری XENEON

Corsair بار دیگر با عرضه قطعات گیمینگ خود خبرساز شده و این کمپانی به تازگی از مانیتور های مدل جدید خود از سری گیمینگ XENEON رونمایی کرده است. دو مانیتور تازه معرفی شده‌ی این شرکت CORSAIR XENEON 32UHD144 و XENEON 32QHD240 نام دارد و رزولوشن نمایشگرها به ترتیب 4K و QHD است. رفرش ریت بالا، طراحی ظاهری زیبا و ویژگی‌های خوب صفحه‌نمایش از قابلیت‌های این محصولات به شمار می‌رود.

مانیتور XENEON 32UHD144 طراحی باریکی دارد و LED با سایز ۳۲ اینچ آن نیز رنگ‌هایی زنده و واقع‌گرا را نمایش می‌دهد که با پشتیبانی از فناوری‌های نقطه‌های کوانتومی، استفاده ۱۰۰ درصدی از sRGB و همچنین برخورداری از محدوده‌ی رنگی Adobe RGB، تجربه‌ی چشم نوازی را برای کاربر به همراه می‌آورد. پشتیبانی از HDR600 یکی دیگر از قابلیت‌های این مانیتور است. این نمایشگر همچنین می‌تواند طیف روشنایی و طیف رنگی گسترده‌ای را برای جزئیات بیشتر در تاریک‌ترین و روشن‌ترین صحنه‌ها ارائه دهد.

زمان معرفی چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام رسماً اعلام شد

کوالکام در کنار معرفی چیپست‌های Snapdragon W5 و +W5 برای لوازم پوشیدنی، زمان رونمایی از چیپست پرچم‌دار جدید Snapdragon 8 Gen 2 را هم به طور رسمی اعلام کرد.

طبق اعلام کوالکام این کمپانی در روزهای ۱۵ تا ۱۷ ماه نوامبر (۲۴ الی ۲۶ آبان) یک رویداد سه روزه برگزار می‌کند که صحنه رونمایی از چیپست پرچم‌دار جدید اسنپدراگون هشت نسل دو خواهد بود. هرچند کوالکام اواخر هر سال در هاوایی چنین رویدادی برگزار می‌کند تا چیپست جدید خود را به دنیا معرفی کند، اما این بار به جای ماه دسامبر شاهد برگزاری آن در ماه نوامبر خواهیم بود.

کد خبر 589542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.