پاکسازی بناهای مخروبه در بندرعباس

مدیر منطقه دو شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به اینکه بناهای مخروبه، جرم‌خیز و مکان‌های مناسبی برای تجمع زباله، شیوع بیماری‌ها و از بین رفتن زیبایی منظر شهری است، شهرداری بندرعباس تدابیری را در راستای رفع این مشکلات اندیشیده است.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در محدوده شهرداری منطقه دو بندرعباس اخطاریه‌هایی در قالب بنر برای مالک یا مالکان پنج ملک متروکه صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بناهای مخروبه از زیبایی و پاکیزگی منظر شهری کاسته است و باعث شیوع بیماری‌ها می‌شود، همچنین مکان‌هایی مناسب جهت انجام جرم است، بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیرمناسب با وضع محل یا بناهای نیمه‌تمام واقع در محدوده شهر که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و منافی با پاکی، پاکیزگی، زیبایی شهر و موازین شهرسازی باشد، برای مالک اخطار صادر کند.

مدیر منطقه دو شهرداری بندرعباس افزود: طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، اگر مالک مسامحه یا امتناع کند، شهرداری می‌تواند به منظور تأمین نظر و اجرای طرح مصوب انجمن در زمینه زیبایی و پاکیزگی و شهرسازی هرگونه اقدامی را که لازم بداند معمول و هزینه آن را از مالک یا متولی یا متصدی موقوفه کند، در این مورد صورت حساب شهرداری به مالک ابلاغ می‌شود و هرگاه مالک ظرف مهلت مقرر اعتراض کرد موضوع به کمیسیون مذکور در ماده ۷۷ ارجاع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه دو بندرعباس با شناسایی بناهای مخروبه و جرم‌خیز، برای زیباسازی منظر شهری و افزایش بهداشت و امنیت شهروندان تلاش و با حداکثر توان نسبت به شناسایی این مکان‌ها اقدام می‌کند.

کد خبر 589277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.