چراغ‌های خیابانی در برلین شارژر خودروهای برقی می‌شود

مقامات برلینی نصب اولین مجموعه ۲۰۰ لامپ خیابانی را در محله‌های حاشیه‌ای شهر آغاز کردند که به‌زودی تعداد آنها به هزار می‌رسد؛ این چراغ‌ها تنها کاربری روشنایی خیابانی نخواهند داشت بلکه مهم‌تر از آن، به شارژر خودروهای برقی مجهز هستند که چنین اقدامی در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، مقامات برلین اعلام کردند که اولین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی که یک چراغ خیابانی است در شرقی‌ترین منطقه برلین، هم‌مرز با ایالت فدرال براندنبورگ، نصب شد.

این پروژه توسط وزارت اقتصاد فدرال و حفاظت از آب‌وهوا تأمین می‌شود و قرار است در چند هفته آینده ۲۰۰ ایستگاه شارژ چراغ خیابانی دیگر به منطقه اضافه شود.

یکی از بزرگترین چالش‌های خودروهای الکتریکی در تمام اروپا، یافتن ایستگاه‌های شارژ کافی است. از آنجایی که این فناوری نسبتاً جدید است، معمولاً ایستگاه‌های شارژ در اطراف مراکز جمعیتی بزرگ احداث می‌شوند زیرا احتمال اینکه مردم خودروهای برقی داشته باشند، بیشتر است.

چراغ‌های خیابانی در برلین شارژر خودروهای برقی می‌شود

با این حال، لزوماً مراکز شهری، جایی نیست که شارژرها بتواند مفید واقع شود. به عنوان مثال، مناطق روستایی و محله‌های دور بسیار بیشتر به ماشین وابسته هستند، در حالی که بخش‌های مرکزی بسیاری از شهرهای اتحادیه اروپا یک کابوس واقعی برای رانندگی است.

رئیس بخش پویایی شهر برلین در این رابطه توضیح داده است که زیرساخت شارژ به مردم کمک می‌کند خودروهای خود را به جای نیاز به طی مسافت زیاد برای شارژ، در نزدیک‌ترین نقطه به محل زندگی خود شارژ کنند. علاوه بر این، کارشناسان و قانون‌گذاران شهری در حال بررسی هستند که آیا تطبیق ایستگاه‌های شارژ با آنچه برلین در حال حاضر به عنوان زیرساخت روشنایی عمومی دارد مناسب است یا خیر.

بر اساس بیانیه مقامات برلین، این ابتکار قرار است ایستگاه‌های شارژ با دسترسی آسان را برای تمام نقاط شهر به ارمغان بیاورد. تا پایان طرح توسعه، در مجموع هزار ایستگاه شارژ لامپ وجود خواهد داشت که بخشی از ناوگان عمومی شارژ شهر خواهد بود.

علاوه بر این، مقامات محلی نیز بر یافتن مکان‌های مناسب در خارج از مرکز شهر و در محله‌ها تمرکز خواهند کرد.

چراغ‌های خیابانی در برلین شارژر خودروهای برقی می‌شود

کد خبر 589243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.