روابط عمومی باید قدرت باز تولید راهبردها را داشته باشد

رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان گفت: ماهیت عملکردی روابط عمومی ارتباطات تنگاتنگ با وظایف سازمانی دارد به همین دلیل است که تقلید مولفه اصلی در شکست روابط عمومی است، ضمن اینکه روابط عمومی باید قدرت باز تولید راهبردها را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی زمانی روز _یکشنبه بیست‌وششم تیرماه ۱۴۰۱_ در جشن ملی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: آخرین سبک مدیریتی دنیا، «مدیریت ناب» است. آنچه دکتر نطقی پدر روابط عمومی کشور درباره روابط عمومی بیان کرد با مدیریت ناب بسیار نزدیک است.

وی افزود: جامعه توسعه پیدا نمی‌کند، مگر نظام ارتباطاتی قدرتمند در آن تعریف شده باشد در واقع الگوهای ارتباطاتی اساس توسعه هستند. این الگو ارتباط با افراد شروع می‌شود زیرا در علوم ارتباطات جزئی‌ترین واحد گفت و گو است منظور از گفتگو یک گفتگوی ساده بین دو فرد با یکدیگر است که متأسفانه مردم کشورمان در این حوزه آموزش ندیده‌اند.

این پژوهشگر خلاق حوزه ارتباطات کشور تصریح کرد: در کشورهای اروپایی تا سن هفت سالگی مهارت ارتباطی آموزش می‌بینند اما این امر در کشور ما اتفاق نیافتاده است اگر به جای این واحدهای درسی که دانش آموزان در کشور آموزش می‌بینند بر روی مهارت ارتباطاتی آنان توجه می‌شد، شاهد تربیت افراد متعدد و پاسخگو در جامعه بودیم.

وی ادامه داد: اولین سطح نظام ارتباطاتی افراد جامعه و نظام آموزشی است که باید مهارت‌های ارتباطاتی را به افراد آموزش دهند که متأسفانه این امر در کشور اتفاق نیافتاده است همین امر باعث شده که افرادی تربیت کنیم که در پایین‌ترین سطح مهارت ارتباطاتی قرار دارند.

زمانی تاکید کرد: ارتباط مستقیمی بین مهارت ارتباطاتی و مسئولیت پذیری و پاسخگویی است اگر در کشور شاهد حضور برخی مدیران هستیم که مسئولیت برای آن‌ها معنا ندارد و پاسخگو به جامعه هدف خود نیستند بدین خاطر است که مهارت ارتباطاتی در آن‌ها تقویت نشده است.

زمانی با بیان اینکه باید بپذیرم روابط عمومی یک دانش مؤلف است، گفت: ماهیت عملکردی روابط عمومی ارتباطات تنگاتنگ با وظایف سازمانی دارد به همین خاطر است که تقلید مؤلفه اصلی در شکست روابط عمومی است، ضمن اینکه روابط عمومی باید قدرت باز تولید راهبردها را داشته باشند.

رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان افزود: علاقه، تجربه، دانش از مهمترین ویژگی اینکه باید روابط عمومی داشته باشند که در دهه بعد روابط عمومی‌ها از این سطح گذشته و تبدیل به یک تفکر می‌شود.

وی تاکید کرد: شاخص‌های مهمی را برای تعریف یک روابط عمومی موفق بر می‌شمارند که مهمترین آن‌ها قدرشناسی، مسئولیت پذیری، مثبت اندیشی و مهرورزی است.

زمانی اضافه کرد: تفکر ارتباطاتی مبتنی بر احترام و آزادگی، تفکر ناب، تفکر خلاق استفاده از تجارب از مؤلفه‌های مهم دیگر یک روابط عمومی است.

رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان با اشاره به چهار چشم‌انداز آینده روابط عمومی در مدیریت ناب، اظهار کرد: هفت اصل در مدیریت ناب دنبال می‌شود که شامل سرمایه گذاری اجتماعی، هوشمند سازی، نشاط اجتماعی، مشارکت و اطلاع رسانی، پاسخگویی، تفکر آفرینی، نوآوری است.

روابط عمومی در عرصه چالش‌های موجود در جامعه نقش آفرینی کند

عبدالله اسکویی، عضو هئیت مدیره انجمن روابط عمومی ایران در ادامه این مراسم اظهار کرد: عرصه روابط عمومی، عرصه بسیار گسترده‌ای است من فکر می‌کنم نیاز امروز جامعه ایفای نقش ما به عنوان روابط عمومی است، روابط عمومی در عرصه چالش‌های موجود در جامعه نقش آفرینی کند روابط عمومی می‌تواند زمینه حل این چالش‌ها را روابط عمومی با فعالیت‌های ارتباطی فراهم آورد.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم از کتاب «روابط عمومی اقتضایی» نوشته هادی زمانی از انتشارات جنگل جاودانه در این مراسم رونمایی شد.

کد خبر 588971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.