استقبال یزدی‌ها از پویش‌های غدیر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه مردم این کلان‌شهر از پویش‌های غدیر استقبال خوبی کردند، از تداوم مسابقه عیدانه غدیر تا دوم مردادماه سال‌جاری خبر داد.

مجتبی صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر برای شیعیان از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است و همه ما باید در راستای بزرگداشت این روز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی شهرداری یزد این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: برنامه‌های مختلف این سازمان در طول دهه امامت و ولایت با محوریت مردم در محله‌های شهر اجرا شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تصریح کرد: برگزاری جنگ‌های شاد در نقاط مختلف شهر، اجرای پویش‌های مختلف از جمله نذر عروسک و یک کار کوچک برای یک کار بزرگ، برگزاری مراسم‌های تبیینی و بصیرتی، اجرای جشن‌های مذهبی در مساجد و محله‌ها از جمله برنامه‌های برگزار شده در این ایام است.

وی برگزاری ویژه برنامه قرارگاه میراث عشق را یکی از برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: جشن بزرگ ولایت در فرهنگ‌سرای حکمت یزد، پویش محله مرتضی علی (ع) و برگزاری مراسم ضرب و زنگ پهلوانی در میدان امیر چقماق یزد از دیگر برنامه‌های این ایام به ویژه در روز و شب عید غدیر است.

صداقت با اشاره به برنامه ضرب و زنگ پهلوانی، افزود: این برنامه به مناسبت عید غدیر خم و با برگزاری رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی استان یزد در میدان تاریخی امیرچقماق اجرا شد.

وی در خصوص جشن بزرگ عید غدیر در یزد، اظهار کرد: این جشن با حضور و اجرای محمد اصفهانی از هنرمندان کشوری و از ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه بیست‌وهفتم تیرماه در حسینیه امیر چقماق یزد برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: برای آشنایی هرچه بیشتر مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با مبانی غدیر و ارزش‌های این عید بزرگ، مسابقه عیدانه غدیر در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مسابقه عیدانه غدیر شامل بازی پازل، عکس برگردان و سوالات چهارگزینه‌ای است که شرکت کنندگان باید به آن پاسخ دهند و به این وسیله در قرعه‌کشی نهایی آن راه پیدا کنند، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه که به صورت آنلاین برگزار می‌شود به وب سایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به نشانی Farhang.yazd.ir مراجعه کنند.

کد خبر 588937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.