ضرورت رعایت استانداردهای ساختمان‌سازی در یزد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه هیچ‌گونه کوتاهی در زمینه نظارت بر رعایت استانداردهای ساختمان‌سازی پذیرفته نیست، گفت: تمام ساختمان‌های یزد باید بعد از دریافت پروانه ساختمانی شروع به فعالیت کنند.

محمدباقر پارسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دوره جدید شورای اسلامی شهر به آن توجه شده برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی در سطح شهر است، اظهار کرد: بحث نظارت بر ساخت‌وساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لذا توجه ویژه‌ای از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد به این مسئله شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ساخت‌وسازهای غیرمجاز طی سال‌های گذشته در یزد بسیار زیاد شده و یکی از دلایل این موضوع نظارت ضعیف بر این موضوع است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهایی که در این دوره از مدیریت شهری به آن توجه شده، برخورد قاطع با افرادی است که به صورت غیرمجاز و غیرایمن اقدام به ساختمان‌سازی می‌کنند، چرا که این کار ممکن است جان افراد بسیاری را به خطر بیندازد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مطرح می‌شد که طولانی بودن روند دریافت پروانه ساخت عاملی برای استقبال نکردن شهروندان جهت دریافت این مجوز شده بود، گفت: با اقداماتی که در چند سال اخیر به ویژه در این دوره انجام شده، روند کار تسهیل و سرعت صدور پروانه ساخت افزایش یافته و مدیریت شهری یزد به دنبال رفع موانع و معضلات در شهر است.

پارسائیان ادامه داد: تمام ساختمان‌ها باید با دریافت پروانه ساخت شروع به کار کنند، زیرا به هیچ مرحله‌ای از ساختمان‌سازی بدون پروانه ساخت اجازه فعالیت داده نخواهد شد و قطعاً با آن برخورد خواهد شد. هر یک از مسئولان شهری و شهروندان وظیفه داریم در راستای استحکام‌بخشی ساختمان‌ها اقدام کنیم و در این زمینه به‌طور قطع هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

کد خبر 588924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.