عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۶ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه مشخصات و قیمت احتمالی نسخه ۲۰۲۲ گلکسی تب A7 پیش از رونمایی فاش شد و حافظه‌های DDR6 سامسونگ در مقایسه با مدل‌های DDR5 دو برابر سریع‌تر خواهند بود، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

لنوو تب P11؛ گزینه مناسب وب‌گردی و کارهای روزمره

تبلت جدید لنوو تب P11 از امکانات جذابی همچون صفحه نمایش و اسپیکرهای با کیفیت به همراه کیبورد جداگانه مجهز بوده که آن را به ابزاری مناسب برای انجام امور روزمره تبدیل می‌کند.

استفاده از تبلت‌های اندرویدی طی سال‌های گذشته تا حد چشمگیری افزایش یافته و دلیل اصلی آن، امکان بهره‌برداری از سیستم عاملی سبک مانند اندروید و قابلیت‌های آن است که با وارد کردن اکانت گوگول خود، می‌توانید هر آنچه روی گوشی هوشمند اندرویدی خود دارید را روی تبلت نیز داشته باشید.

اما یکی از تحولات شکل گرفته پیرامون تبلت‌ها، قابلیت اتصال کیبورد و ماوس به آنها بوده که این تبلت‌های اندرویدی را به گزینه‌ای مناسب برای انجام برخی امور کاری و اداری مانند ارائه فایل‌های پرزنتیشن یا وب‌گردی در جلسات اداری به منظور ارائه اطلاعات به حضار بدل کرده است.

در کنار تمامی این امکانات، امکان حمل یک تبلت اندرویدی کیبورد دار بسیار ساده‌تر از حمل لپ تاپ‌های ویندوزی با مصرف باتری بالا بوده و همین موضوع، از جمله عوامل تأثیرگذار بر افزایش میزان محبوبیت این دست از تبلت‌ها شده است.

بیشتر شدن آپدیت‌های ویندوز و افزایش سرعت انتشار سه ساله نسخه‌های اصلی

طبق یک گزارش جدید گفته شده که مایکروسافت در نظر دارد سرعت انتشار نسخه‌های جدید ویندوز را افزایش دهد و در همین راستا سرعت عرضه ویژگی‌های ویندوز را نیز ارتقا دهد. به عبارت دیگر ممکن است ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. براساس گزارش‌ها مایکروسافت ممکن است به چرخه انتشار سه سال یکبار نسخه‌های جدید ویندوز (به عنوان مثال ویندوز ۱۲) برگردد اما سرعت آپدیت‌های عظیم نسخه‌های کنونی ویندوز که تقریباً سالی دو بار انجام می‌شود به چهار آپدیت اصلی در سال افزایش پیدا کند.

با این حال اتخاذ احتمالی این سیاست جدید تغییراتی را هم در رفتار کاربران ویندوز و هم مایکروسافت ایجاد خواهد کرد. یکی از پیامدها برای کاربران احتمال رایج شده بیشتر آپدیت کردن ویندوز و بروزرسانی ویژگی‌های آن است.

حافظه‌های DDR6 سامسونگ در مقایسه با مدل‌های DDR5 دو برابر سریع‌تر خواهند بود

سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید نیمه هادی‌ها به‌شمار می‌رود. این برند کره‌ای در زمینه تولید انواع سنسورهای دوربین، تراشه‌های حافظه، چیپست‌ها، ابزارهای ذخیره‌سازی و باتری‌ها فعالیت می‌کند. در واقع سامسونگ به شکلی فعالانه در تمامی این حوزه‌ها تلاش می‌کند. اما دستیابی به پیشرفت در یک مسیر مشخص و رساندن آن به کاربران نهایی دو مقوله مجزا از یکدیگر محسوب می‌شوند.

به‌عنوان مثال یانگوان کو؛ معاون ارشد سامسونگ اخیراً ضمن برگزاری سمیناری در شهر Suwon کره‌جنوبی اعلام کرد که با قدرتمندتر شدن نیمه‌هادی‌های حافظه، فناوری پکیجینگ نیز بایستی به‌طور همزمان توسعه پیدا کند. از این منظر وی اعلام کرد که اعمال فرآیند MSAP روی تراشه‌های حافظه DDR6 به سامسونگ امکان خواهد داد تا تراشه‌هایی با مدارات ظریف‌تر را تولید کند.

اولین رندرهای رسمی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار افشا شد

ظاهراً سامسونگ در حال آماده شدن برای معرفی گلکسی زد فلیپ چهار در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) است. اما حالا به فاصله چندین هفته تا تاریخ احتمالی رونمایی از این گوشی تاشو، شاهد افشای اولین رندرهای رسمی آن هستیم تا با بخشی از طراحی آن آشنا شویم.

این رندرها که توسط 91Mobiles منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند گلکسی زد فلیپ چهار دارای فریم فلزی مسطح‌تری نسبت به نسل قبلی است. همچنین به نظر می‌رسد کلیدهای روی فریم نسبت به نسل قبل کمی بزرگ‌تر شده باشند، از سوی دیگر ظاهراً برجستگی دوربین نیز تا حدی ضخیم‌تر از گلکسی زد فلیپ سه است.

علاوه بر این موارد بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که از قرار معلوم سامسونگ با عرضه هر مدل جدید از سری زد فلیپ، کمی از طراحی نرم گوشه‌ها می‌کاهد و زوایای تیزتری را برای مدل‌های جدید در نظر می‌گیرد که البته این نوع از زبان طراحی برای گوشی‌های تاشو مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

مشخصات کلیدی و رندر Galaxy Tab A7 2022 فاش شد

اطلاعات جدیدی از مشخصات کلیدی و رندر تبلت Galaxy Tab A7 (۲۰۲۲) سامسونگ فاش شده است. مدتی است که شرکت سامسونگ خط تولید ارزان قیمت Galaxy Tab A خود را به روز کرده است و طبق اطلاعات جدید، یک مدل جدید از تبلت Tab A7 (۲۰۲۲) در راه بازار است. در ابتدا باید گفت که این تبلت طراحی هیجان انگیزی ندارد و شبیه مدل 2020 Galaxy Tab A7 به نظر می‌رسد.

در واقع، ممکن است سامسونگ در حال استفاده مجدد از برخی از قطعات و شاید حتی محفظه آن دستگاه باشد، زیرا گفته می‌شود گلکسی تب A7 جدید (۲۰۲۲) مانند مدل قبلی خود (سال ۲۰۲۰)، دارای صفحه نمایش ال سی دی ۱۰.۴ اینچی با وضوح ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل است.

همچنین گزارش شده این تبلت به یک دوربین پشتی هشت مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی به همراه باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد.

مشخصات و قیمت احتمالی نسخه ۲۰۲۲ گلکسی تب A7 پیش از رونمایی فاش شد

گفته می‌شود نسخه‌ی ۲۰۲۲ گلکسی تب A7 دارای صفحه‌نمایش TFT و باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. نسخه ۲۰۲۲ گلکسی تب A7 احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود؛ چراکه یکی از افشاگران مشخصات کلیدی، قیمت و رندر این تبلت را به‌اشتراک گذاشته است.

رندر گلکسی تب A7 حاشیه‌های ضخیمی در اطراف نمایشگر نشان می‌دهد و پنل پشتی آن دوربین تکی بدون فلاش دارد. در حقیقت ظاهر آن کاملاً شبیه به گلکسی تب A7 ۱۰.۴ است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

نسخه ۲۰۲۲ گلکسی تب A7 احتمالاً به صفحه‌نمایش TFT با وضوح ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل مجهز خواهد شد. از سوی دیگر، قدرت سخت‌افزاری آن را احتمالاً تراشه Unisoc T618 به‌همراه سه گیگابایت رم تأمین خواهد کرد.

شکست آیفون ۱۳ پرو مکس از پرچمدار جدید شیائومی

شیائومی ۱۲ اس اولترا، جدیدترین پرچمدار این شرکت، آیفون ۱۳ پرو مکس را در تست بازی شکست داد.

اکثر گوشی‌های هوشمند رده بالا برای بیشتر کاربران به اندازه کافی سریع هستند، اما از نظر اعداد و ارقام، تراشه‌های سری A اپل که قدرت آیفون‌هایش را با آن‌ها تأمین می‌کنند، از تراشه‌هایی که در گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌شود، جلوتر هستند.

آیفون‌ها به طور سنتی عملکرد و گرافیک بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌دهند، اما کوالکام در این زمینه پردازنده گوشی‌های آیفون را به چالش کشیده است. شیائومی 12S اولترا در تست بازی از همه گوشی‌های دیگر پیشی گرفته است.

کد خبر 588914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.