«کوشک باغ‌زرشک» میزبان اصفهانی‌ها در دومین «رویداد گردشگری نیم‌رخ»

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در دومین رویداد نیم‌رخ، علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانند برای نخستین بار از بنای تاریخی کوشک باغ‌زرشک دیدن کنند. 

به گزارش ایمنا، علی‌رضا مساح درباره جزئیات برگزاری دومین رویداد گردشگری نیم‌رخ که با هدف بازدید از گنجینه‌های کمتر دیده شده اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه نیم‌رخ، دیده شدن اماکن گردشگری اصفهان است که یا کمتر دیده شده یا اینکه تاکنون امکان ورود عموم به آنجا مقدور نبوده است.

وی افزود: نخستین برنامه نیم‌رخ به مدت یک هفته در شاه‌نشین پل خواجو برگزار و با استقبال بسیاری خوبی از سوی شهروندان اصفهانی روبه‌رو شد، به طوری که در کمتر از ۴۸ ساعت تمام سانس‌های تعریف شده برای این برنامه تکمیل شد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در برنامه نیم‌رخ ۲ از کوشک باغ‌زرشک به عنوان یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری اصفهان بازدید می‌شود. این جاذبه در میان یکی از باغ‌های بسیار زیبای صفوی ساخته شده است و البته این مکان، در گذشته ساختمان اداری صنایع پشم اصفهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در دوره پهلوی اول، زمانی که این مناطق دیگر کاربری باغ نداشتند برپا شده است. با اینکه این باغ، دفتر یک کارخانه صنعتی بوده اما بسیار زیبا و ظریف است و تزئینات خوبی را در آن مشاهده می‌کنیم. این تزئینات برگرفته از فرهنگ تاریخ و حتی بوم اصفهان است و نقوشی مانند حیوانات و میوه‌هایی مثل به و انجیر در گچ‌بری‌های آن دیده می‌شود. آئینه‌کاری‌های بسیار زیبا نیز جلوه خاصی به این مکان بخشیده است که هر کدام در پشت خود یک دنیا فرهنگ، تمدن و تاریخ دارد.

مساح تصریح کرد: این مکان یک مجموعه صنعتی با حجم زیادی کارگر بوده است که هر کدام از آن‌ها خاطرات بسیار زیبایی دارند از این‌رو می‌تواند جاذبه‌ای برای بینندگان و شنوندگان باشد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این بنا، از تاریخ بیست‌وپنجم تیرماه تا سوم مردادماه برای بازدید عموم باز است و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از این مکان دیدن کنند.

وی با تأکید بر اینکه بازدیدکنندگان باید از طریق سایت shahrvandticket.ir برای تهیه بلیت اقدام کنند، اظهار کرد: راهنمایان متخصص در مکان حضور دارند، همچنین بروشور و کتابچه‌هایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا افراد اطلاعات بیشتری درباره بنا کسب کنند.

کد خبر 588825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.