خوانسار قرمز کرونایی شد/هفت نفر بستری هستند

فرماندار خوانسار از بستری هفت بیمار مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: این شهرستان از لحاظ رنگ‌بندی بیماری کرونا، قرمز شده است و مسافران در سفر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عباسعلی علی‌خاصی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان، شهرستان خوانسار از لحاظ رنگ‌بندی بیماری کرونا به رنگ قرمز تبدیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر هفت بیمار کرونایی در بیمارستان فاطمیه خوانسار بستری هستند که یک نفر آنان در بخش ICY قرار دارد؛ رنج سنی بیماران بستری مسن و سالمند هستند.

وی گفت: در شهرستان خوانسار ۹۴ درصد نوبت یکم و دوم، و ۵۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، با توجه به شیوع جدید بیماری کرونا، نمونه‌گیری سرپایی از شهروندان آغازشده است.

فرماندار خوانسار از آمادگی مرکز بهداشت و درمان شهرستان خوانسار خبر داد و افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری از اطرافیان بیماران کرونایی، تست گرفته می‌شود.

علی‌خاصی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان فاطمیه خوانسار برای پذیرش بیماران کرونایی حدود ۵۰ تخت است، کمبود واکسن در شهرستان نداریم، تمام مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی در تزریق واکسن کرونا آمادگی لازم دارند.

وی با اشاره به اینکه مراسم عید غدیر خم در شهرستان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای باز برگزار می‌شود، گفت: در شهرستان خوانسار در ایام ماه محرم و صفر ذبح دام در سطح شهر و جلوی حسینیه‌ها و مساجد ممنوع است.

فرماندار خوانسار خاطرنشان کرد: ورود و خروج به شهرستان خوانسار بلامانع است، مسافران و گردشگران در سفر به شهرستان خوانسار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 588665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.