آخرین جزئیات جلسه ابلاغ کیفرخواست میلاد حاتمی

جلسه ابلاغ کیفرخواست میلاد حاتمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میزان، صبح امروز _شنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ جلسه ابلاغ کیفرخواست و تعیین وکیل متهمان میلاد حاتمی و محمدرضا زاهدی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران در این جلسه اظهار کرد: به استناد ماده ۳۴۲ آئین دادرسی کیفری، کیفرخواست به رؤیت متهمان رسیده و به آنان ابلاغ شده است.

وی افزود: به استناد ماده ۳۸۵ آئین دادرسی کیفری، متهمان می‌توانند حداکثر سه وکیل به دادگاه معرفی کنند.

قاضی صلواتی تأکید کرد: به استناد ماده ۳۸۷ قانون آئین دادرسی کیفری متهمان و وکلای آنان می‌توانند ظرف ۱۰ روز اعتراضات خود به کیفرخواست را به دادگاه اعلام کنند.

اخلال در نظام پولی کشور به ارزش نیم میلیون دلار

براساس کیفرخواست صادره میلاد حاتمی فرزند محسن، به افساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد به‌صورت گسترده، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور حداقل به مبلغ بیش از نیم میلیون دلار (۵۵۰ هزار و ۲۹۰ دلار) و پول‌شویی به همین میزان و دایر کردن مرکز قمار و تشویق به فساد (با توجه به اقدامات مخرب در فضای مجازی) و همچنین تشویق به بی‌بندوباری جنسی متهم است.

همچنین محمدرضا زاهدی، فرزند بیژن یکی دیگر از متهمان این پرونده، به اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق خروج مبالغ عمده از طریق پول‌شویی در مراکز قمار و تبدیل آن به ارز و انتقال آن به خارج از کشور (به مبلغ یک هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان) از طریق درگاه epay و صادرات پی، معاونت در افساد فی‌الارض از طریق ارائه خدمات به کسانی که به گسترش بی‌بندوباری جنسی در فضای مجازی اقدام می‌کنند و پول‌شویی یک دستگاه پورشه و یک دستگاه آپارتمان متهم است.

قابل‌ذکر است نام ۲۰ متهم دیگر نیز در این کیفرخواست ذکرشده است.

گفتنی است «میلاد حاتمی» که از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور بود، پس از صدور اعلان قرمز اینترپل، در اسفندماه سال ۱۳۹۹ و در کشور ترکیه شناسایی، بازداشت و به کشور مسترد شد.

متهم با راه‌اندازی سایت‌های قمار و شرط‌بندی و با به دست آوردن اموالی از این طریق، در صفحات مجازی تبلیغات سبک زندگی اشرافی و تجملاتی را می‌کرد و مخاطبان خود را برای به دست آوردن چنین امکاناتی به انجام قمار و شرط‌بندی، تشویق می‌کرد؛ همچنین عمده سایت‌های قمار و شرط‌بندی پشتیبانی شده توسط شبکه‌ای که میلاد حاتمی هم عضوی از آن بوده، درواقع الگوریتم‌های کلاه‌برداری هستند و از افراد شرکت‌کننده در آن‌ها توسط روش‌های پیچیده کلاه‌برداری مالی می‌شود.

کد خبر 588588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.