ساماندهی بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان شهرداری‌های کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با پیگیری‌های این سازمان برای ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱، بیش از یک هزار نفر از کارکنان شهرداری‌های کشور، به استثنای شهرداری تهران، طی چهار ماه اول ساماندهی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: در این مدت مجوز جذب و به‌کارگیری ۷۵۴ نیروی قرارداد کار معین در شهرداری‌های ۹ استان و کلان‌شهرهای اصفهان و مشهد از میان واجدین شرایط که به صورت غیرمستقیم در شهرداری‌ها در حوزه ستادی، مناطق و سازمان‌های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده‌اند، صادر شد.

وی ادامه داد: این مجوزها بر اساس شاخص‌های تعیین شده شامل مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: این مجوز در سال ۱۴۰۰ نیز برای ۵۲۶۱ نیروی قرارداد کار معین در شهرداری‌های ۲۸ استان و چند کلان‌شهر صادر شد، بر تسریع در انجام ارزیابی مربوطه و اجرای فرایند مجوز قرارداد کار معین در شهرداری‌ها و استانداری‌ها صدور این مجوزها در سال جاری نیز در دستور کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: در اجرای ماده ۶ آئین‌نامه اجرایی قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی و در راستای ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و همچنین ایجاد ثبات و امنیت شغلی و افزایش انگیزه خدمتی کارمندان پیمانی شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه، نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی ۳۴۰ نفر از کارمندان پیمانی واجد شرایط در شهرداری‌های استان‌های گیلان، سیستان‌وبلوچستان، یزد، قزوین و مرکزی به صورت آزمایشی اقدام شده است.

کد خبر 588533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.