اولویت مدیریت شهری کرج کار فرهنگی نیست

رئیس حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته هیچ اتفاق مثبتی برای «سینما هجرت» نیفتاده است، گفت: کار فرهنگی در اولویت مدیریت شهری کرج نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهرابی روز شنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ در جلسه ویژه‌برنامه‌های روز عید غدیر خم که در سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، با گلایه از وضعیت نامناسب سینما هجرت اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده طی ۱۰ سال گذشته، هیچ تغییری در وضعیت این مجموعه شاهد نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری کرج در خصوص تعیین تکلیف این سینما فقط وعده و وعید می‌دهد، ادامه داد: کار فرهنگی برای مدیریت شهری کرج اولویت ندارد و تمرکز آنها بر طرح‌های اقتصادی و عمرانی است.

مهرابی تاکید کرد: حوزه هنری بلاتکلیف باقی مانده است و نمی‌داند که آیا باید برای سینما هجرت هزینه کند یا خیر.

به گفته رئیس حوزه هنری استان البرز، چند ماه قبل یک واحد مغازه در اطراف سینما هجرت دچار فرونشست شد که این اتفاق باعث تعطیلی سینما در مدت زمان کوتاهی شد.

وی اضافه کرد: موفق شدیم با پیگیری‌هایی مجوز فعالیت مجدد این سینما را بگیریم اما واقعیت این است که شرایط این مجموعه خوب نیست و نباید انتظار داشته باشیم که مردم استقبال ویژه‌ای از آن داشته باشند.

مهرابی تاکید کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قرار بود قطعه زمینی به جای سینما در اختیار حوزه هنری قرار گیرد تا در جای دیگری از شهر پردیس سینمایی آن هم با ظرفیت اعتبار ملی بسازد، اما با تغییر مدیریت شهری این کار ناقص ماند.

رئیس حوزه هنری استان البرز افزود: ساخت پردیس سینمایی منوط به این است که شهرداری به ازای زمین این مجموعه، زمین دیگری در اختیار حوزه هنری قرار دهد.

وی گفت: متأسفانه به دلیل سیستم نابسامان مدیریت شهری وضعیت تعیین تکلیف «سینما ساویز» نیز جدی گرفته نمی‌شود.

مهرابی ادامه داد: با توجه به اینکه محدوده زمین‌های سینما ساویز در طرح تعریض شهرداری قرار دارد، هزینه کردن برای بهسازی این مجموعه منطقی نیست.

وی تاکید کرد: شهرداری بخشی از زمین‌های اطراف این سینما را خریداری کرده اما هنوز در خصوص معرفی زمین جایگزین سینما، اقدامی نکرده است.

کد خبر 588504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.