طرح داده‌محور شیکاگو برای افزایش برابری در سراسر شهر

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، طرحی ۱۰ ساله تحت عنوان "ما عمل می‌کنیم" را ارائه داده‌اند که شامل حدود ۴۰ هدف اصلی و ۱۵۰ طرح کوچک است و برای افزایش حس برابری میان مردم پیاده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان شیکاگو از پیاده‌سازی طرح جدید "ما عمل می‌کنیم" برای طراحی مجدد شهر و ایجاد آینده‌ای بهتر با تمرکز بر حل بحران نابرابری اجتماعی و افزایش رفاه شهروندان خبر دادند. در این طرح که در مجموع ۱۹۰ هدف اصلی و فرعی را مورد توجه قرار خواهد داد، ابتدا قرار است تا پاییز سال جاری، نقشه‌ای از سراسر شهر در ۵۰ سال آینده در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا شهروندان نظرات خود را در مورد آن به اشتراک بگذارند.

در واقع، طرح "ما عمل می‌کنیم" یک پروژه شهروند-محور به‌شمار می‌رود که به ساکنان شیکاگو امکان اشتراک تجربیات خود از زندگی در شهر را می‌دهد و از این طریق به شناسایی و حل بحران‌های شهری کمک می‌کند. مدیران بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی ادعا کرده‌اند که طرح آن‌ها تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور پیاده نشده است و به همین دلیل امیدوار هستند که بتوانند با ابتکارات خود در پیاده‌سازی پروژه‌ها، تمام مردم و صاحبان مشاغل را به مشارکت در ارائه ایده‌ها و تجربیات خود سوق دهند و از این طریق، شهری با حس برابری برای همگان ایجاد کنند.

طرح داده‌محور شیکاگو برای افزایش برابری در سراسر شهر

طرح ۱۰ ساله "ما عمل می‌کنیم"، تا اوایل سال ۲۰۲۳ به یک جمع‌بندی نهایی می‌رسد و پس از آن، مدیران به تدریج پیاده‌سازی پروژه‌های ارائه شده از سوی مردم و خود را آغاز خواهند کرد. این طرح از ویژگی‌های مختلفی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اولین برنامه سراسر ایالات‌متحده‌آمریکا با قابلیت ارزیابی اثرات نژادپرستی، تبعیض و سیاست‌های سابق در نهادهای دولتی و خصوصی بر زندگی مردم

اولین طرح شهر که در آن رهبرانی داوطلب از میان خود شهروندان به ارائه و پیاده‌سازی پروژه‌ها می‌پردازند

اولین طرح کشور که در آن هزینه لازم برای نهادهای اجتماعی جهت تأمین بودجه لازم برای انجام تحقیقات گروهی توسط مدیران شهر تأمین می‌شود

و در نهایت، اولین طرح کشور با قابلیت توانمندسازی سرمایه‌داران به برگزاری جلسه‌های مشاوره در مورد پروژه‌ها و ایجاد امکان ارائه بازخورد از سوی شهروندان.

طرح داده‌محور شیکاگو برای افزایش برابری در سراسر شهر

کد خبر 588487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.