کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

بعضی از شهرهای جهان، سرمایه‌گذاری زیادی در بخش حمل‌ونقل عمومی انجام داده‌اند و بهترین امکانات را برای گردش شهروندان و گردشگران فراهم کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمل‌ونقل عمومی بخش بسیار مهم زیرساخت‌های هر شهر است. اگر شما قصد گشت‌وگذار در یک شهر ناآشنا را داشته باشید، به وسیله‌ای برای رفتن به مناطق مختلف آن نیاز دارید. اجاره کردن ماشین نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد و مسئولیت پارک‌کردن و عبور از ترافیک در خیابان‌های شهر، استرس بیشتری را برای مسافران ایجاد کند.

در چنین شرایطی استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌تواند راهی مطمئن، آسان و مقرون‌به‌صرفه برای گشتن در شهر محسوب شود. شهرهایی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید، سرمایه‌گذاری زیادی در بخش حمل‌ونقل عمومی انجام داده‌اند که این موضوع آن‌ها را در فهرست بهترین شهرهای جهان قرار داده است.

نیویورک

ممکن است سیستم حمل‌ونقل عمومی در شهر نیویورک قدیمی باشد، اما سرویس‌دهی و در دسترس بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم نیست در چه ساعتی از شبانه‌روز می‌خواهید از نقطه A به نقطه B برسید، در شهر نیویورک حتماً یک اتوبوس یا قطار برای رسیدن به مقصد وجود دارد.

همچنین لازم نیست نگران رانندگی در ترافیک یا پیدا کردن جای پارک باشید. می‌توانید آرام بنشینید، استراحت کنید و از سوار شدن به وسایل حمل‌ونقل عمومی لذت ببرید. بهترین بخش سفر این است که شما مجبور نیستید پول زیادی را برای حمل‌ونقل در نیویورک خرج کنید. کارت ماهانه مترو فقط ۱۲۷ دلار است و استفاده از کارت هفت روزه نامحدود فقط ۳۳ دلار هزینه دارد.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

توکیو

حمل‌ونقل عمومی در توکیو نیز بسیار شگفت‌انگیز است. قطارهای مترو همیشه سر وقت حاضر می‌شوند و رانندگان اتوبوس نیز مؤدب هستند. در این شهر قطارها و اتوبوس‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید برای گشت و گذار در توکیو از مترو یا اتوبوس استفاده کنید.

بعد از شبکه راه‌آهن، خطوط اتوبوسرانی مهم‌ترین نقش را در حمل‌ونقل مسافران توکیو بر عهده دارد. در همه جای شهر تاکسی وجود دارد و رانندگان تاکسی افرادی مطمئن و صادق هستند. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز در این شهر بسیار رایج است و از بهترین راه‌های گردش در شهر محسوب می‌شود.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

آسپن، کلرادو

آسپن یک شهر کوهپایه‌ای در ایالت کلرادو است که به دلیل داشتن پیست‌های مخصوص اسکی، یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی زمستانی آمریکا محسوب می‌شود و هر سال گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این شهر بهترین حمل‌ونقل عمومی روستایی را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهد که توسط سازمان حمل‌ونقل Roaring Fork هدایت می‌شود و با سیستم اشتراک دوچرخه We-Cycle و تاکسی‌های ویژه گردش در مرکز شهر تکمیل می‌شود.

استفاده از سیستم حمل‌ونقل RFTA برای بسیاری از سازمان‌ها رایگان است. سیستم اشتراک دوچرخه We-Cycle برای ۳۰ دقیقه اول رایگان است و شامل شبکه‌ای بیش از ۲۵۰ دوچرخه الکترونیکی می‌شود. استفاده از تاکسی‌های رایگان مرکز شهر نیز گشت و گذار در آسپن را برای مسافران و گردشگران آسان می‌کند.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

تایپه، تایوان

پایتخت تایوان یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را دارد. ایستگاه‌های مترو بسیار تمیز هستند و با زمان دقیق ورود قطارها در هر ایستگاه، حتی اگر افراد محلی نیز نباشند، به خوبی از جایی که می‌روند، مطلع خواهند شد. همچنین از نظر زمان و هزینه، استفاده از مترو بسیار بهتر از تاکسی است. هر خط مترو دارای موسیقی ورودی متفاوتی است که تجربه سفر دلپذیر را برای افراد فراهم می‌کند.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

سنگاپور

سنگاپور دارای سیستم حمل‌ونقل بسیار پیشرفته است و مسافران و گردشگران می‌توانند بدون دغدغه و به راحتی در این کشور رفت و آمد کنند. مترو و اتوبوس در این کشور بسیار تمیز است و سریع‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی برای دسترسی به نقاط مختلف آن محسوب می‌شود.

استفاده از کارت روزانه حمل‌ونقل نامحدود، روش مناسب برای گشت‌وگذار در سنگاپور است. همه کودکان زیر هفت سال به طور رایگان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. سیستم اتوبوسرانی، یک شبکه گسترده در این کشور است و به تمام نقاط سنگاپور دسترسی دارد. اتوبوس‌های سنگاپور دارای سیستم تهویه مطبوع هستند و برخی از آن‌ها از امکاناتی مانند تلویزیون بهره می‌برند.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

برلین

سیستم حمل‌ونقل عمومی در برلین بسیار متنوع است و راهی قابل دسترس و ارزان برای گشت و گذار در این شهر محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند از کارت‌های مخصوص که با نام AB و ABC شناخته می‌شود، برای حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و از تخفیف‌های ویژه برای ورود به رستوران‌ها و مراکز دیدنی برخوردار شوند.

با استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی که شامل مترو، اتوبوس، تراموا، دوچرخه‌های عمومی و تاکسی می‌شود، افراد می‌توانند به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کنند. خطوط دوچرخه‌سواری در برلین بسیار گسترده است و امکان لذت بردن از مناطق مختلف شهر، بدون ایجاد هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کند.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

مادرید

مادرید یکی از بهترین شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی را در اروپا به خود اختصاص می‌دهد. مترو در این شهر همیشه در دسترس است و امکان بازید از مکان‌های دیدنی اصلی توسط چندین ایستگاه و خطوط مختلف مترو برای شهروندان و گردشگران فراهم می‌شود.

سیستم تاکسی کارآمد و قوی و دسترسی به شبکه راه‌آهن پرسرعت از دیگر مزایای حمل‌ونقل عمومی در پایتخت اسپانیا است. اگرچه استفاده از اتوبوس، راهی آسان برای دسترسی به نقاط مختلف شهر محسوب می‌شود، اما بهترین راه برای گردش در مادرید، استفاده از مترو است.

کدام شهرهای جهان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارند؟

کد خبر 588366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.