بخش خصوصی گره‌گشای مشکلات شهرداری است

شهردار گلپایگان گفت: بهترین راه توسعه پایدار شهری، مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری است که با سودآوری گره‌گشای مشکلات شهرداری هستند.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف آگاه‌سازی جامعه از جایگاه، عملکرد و خدمات شهرداری‌ها، اقدام به نام‌گذاری هفته شهرداری‌ها کرده تا از بی‌مهری‌هایی که نسبت به جایگاه مدیریت شهری شده است، کاسته شود.

وی افزود: اگر شهروندان با خدمات‌دهی شهرداری‌ها آشنا شوند، همراهی و مشارکت بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین لازم است از ظرفیت معرفی شهرداری‌ها به بهترین شکل استفاده شود.

شهردار گلپایگان با اشاره به ارائه ۳۰۰ نوع فعالیت شهرداری‌ها در طول شبانه‌روز به شهروندان ساکن در محلات مختلف شهر، خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی گریبان‌گیر شهرداری است، قوانین و ضوابط دست و پاگیر شهرداری‌ها ارائه خدمت به شهروندان را دشوار کرده، زیرا قوانین و ضوابط شهرداری‌ها مربوط به سال ۱۳۳۲ است.

شکرزاده اضافه کرد: چنان‌چه قانون شهرداری‌ها اصلاح شود، عمده مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری‌های خارج از مراکز استان حل‌وفصل می‌شود، همراهی و هم‌افزایی میان‌بخشی بسیار مهم است و مشکلات را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: درآمد پایدار شهرداری‌ها از اصلی‌ترین معضلات است؛ امیدوارم دولت و مجلس به اصلاح لایحه درآمد پایدار ورود کنند تا بخشی از مشکلات شهرداری‌ها حل و فصل شود. انتظار می‌رود بیش از گذشته از شهرداری‌ها حمایت شود تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

شهردار گلپایگان گفت: شهرهای کوچک هیچ راهی برای توسعه پایدار شهری ندارند، بهترین راه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری است، در این راستا همکاری دستگاه‌ها با شهرداری در جذب سرمایه‌گذار مؤثر است، زیرا بخش خصوصی با سودآوری گره‌گشای مشکلات شهرداری است.

شکرزاده خاطرنشان کرد: رسانه ایمنا، صدای ما را به گوش مسئولان می‌رساند و انتظار داریم مسئولان استان و کشور نگاه ویژه‌ای به شهرهای کوچک داشته باشند.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با توجه به مشکلات شهرداری‌ها، بیش از ۲۰ عنوان بخشنامه برای رفع مشکلات شهرداری‌ها پیش‌بینی شده اما هنوز اقدامی انجام نشده است، پیگیری‌هایی در این خصوص انجام دادیم و در سفر وزیر اقتصاد و امور دارایی به شهرستان برای انتقال به هیئت وزیران مطرح کردیم.

کد خبر 588363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.