افت مجدد بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

با از دست رفتن محدوده ۲۰ هزار دلاری پیش‌بینی حرکت تا سطح ۱۸ هزار دلار برای بیت‌کوین وجود دارد؛تا زمانی که بیت‌کوین در این دو محدوده قرار داشته باشد پیش‌بینی رفتار نوسانی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیت‌کوین امروز مجدد سطح ۲۰ هزار دلار را از دست داد و با افت ۰.۸۳ درصدی به محدوده ۱۹ هزار ۹۵۷ دلار رسید. با افت قیمتی بیت کوین بازار دچار اصلاح و از ارزش بازار کاسته شد، شاخص ترس و طمع نیز کاهش چهار واحدی داشت، اتریوم نیز افت ۱.۳ درصدی را تجربه کرد، رمزارز صرافی بایننس تقریباً بدون تغییر باقی ماند و کاردانو رشد سه درصدی را تجربه کرد، پیش‌بینی رفتار نوسانی برای بیت کوین به دو محدوده مشخص شده خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار ۹۵۷ دلار

تغییرات: افت ۰.۸۳ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۵۷۰ دلار

تغییرات: افت ۱.۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۷۷ دلار و ۲۶ سنت

تغییرات: افت ۰.۲۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۳۰ دلار

تغییرات: افت ۰.۸۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۷۱ دلار

تغییرات: رشد ۳.۲۶ درصدی

سولانا (SOL): ۳۱ دلار و ۲۱ سنت

تغییرات: افت ۱.۱۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۳۱ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۵ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۸۱ دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۱ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۳۰ سنت

تغییرات: رشد ۰.۸۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۲۹ دلار

تغییرات: افت ۰.۵۹ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۹۲ سنت

تغییرات: افت ۱.۷۷ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

افت مجدد بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

حمایت: ۱۸ هزار ۹۵۷ دلار

مقاومت: ۲۰ هزار ۸۱۹ دلار

پیش‌بینی: با از دست رفتن محدوده ۲۰ هزار دلاری پیش بینی حرکت تا سطح ۱۸ هزار دلار برای بیت کوین وجود دارد، در تحلیل‌های گذشته گفته شد که تا زمانی که بیت کوین به این دو محدوده قرار داشته باشد پیش‌بینی رفتار نوسانی خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

دامیننس بیت کوین

افت مجدد بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۹۱۲ میلیارد دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۴۴ میلیارد دلار

افت مجدد بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع

شاهد کاهش چهار واحدی شاخص ترس و طمع و افت و به محدوده ۲۱ واحد هستیم که بیانگر افزایش میزان ترس در بازار نسبت به روز گذشته است.

افت مجدد بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

سودوسواپ یک توکن حاکمیتی جدید عرضه می‌کند

بازار غیرمتمرکز توکن‌های غیرمثلی سودوسواپ (Sudoswap)، اعلام کرد که قصد دارد یک توکن حاکمیتی جدید به نام سودو (SUDO) عرضه کند و ۶۰ میلیون واحد از این توکن را ایردراپ خواهد کرد. مقدار قابل‌توجهی از این توکن‌ها (۴۱.۹ درصد) برای دارندگان توکن XMON ایردراپ خواهد شد. طبق پست جدید در وبلاگ این پلتفرم، این توکن جدید مبتنی بر شبکه اتریوم، در ابتدا غیرقابل انتقال خواهد بود؛ به این دلیل که سودوسواپ اطمینان حاصل کند تا زمانی که مشارکت حاکمیتی کافی از طرف دارندگان توکن SUDO وجود ندارد، عرضه این توکن‌ها به گردش درنمی‌آید.

پس از بایننس، صرافی بای‌بیت نیز طرح معاملات بدون کارمزد خود را معرفی کرد

بای‌بیت (Bybit)، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان در بازار مشتقه، طرح جدیدی را معرفی کرده است که در آن تمام معاملات بازار آنی در این صرافی برای کاربران بدون کارمزد خواهد بود. این پلتفرم که به‌تازگی عبور تعداد کاربران خود از مرز ۱۰ میلیون نفر را جشن می‌گیرد، اعلام کرده که این ویژگی به نفع کاربران خواهد بود؛ اما اکنون سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا بای‌بیت سود خود را از جای دیگری تأمین می‌کند یا خیر. این ویژگی از تاریخ ششم سپتامبر (پانزدهم شهریورماه) برای استفاده کاربران در دسترس خواهد بود. گفتنی است که حدود یک هفته پیش، صرافی بایننس نیز ویژگی معاملات با کارمزد صفر را برای ۱۳ جفت‌ارز بیت کوینی در بازار معاملات آنی خود معرفی کرده بود.

نیمی از استفاده ماهانه از صنعت بلاک چین مربوط به بخش بازی است

داده‌های جدید دی‌اپ‌ریدار (DappRadar) نشان می‌دهد که بخش بازی‌ها، همچنان یک ارگان حیاتی برای صنعت بلاک چین است. طبق این گزارش که داده‌های ماه اوت (۹ مرداد تا ۹ شهریور) را زیر ذره‌بین برده، بخش بازی تقریباً ۵۰.۵۱ درصد از استفاده ماهانه این صنعت را به خود اختصاص داده است. در حالی که به‌طورکلی اعداد نشان‌دهنده عملکرد خوب این بخش هستند، اما باید توجه داشت که این بخش نسبت به ماه قبل‌تر کاهش یافته است. در ماه ژوئیه (اواسط تیر تا اوایل مردادماه) بخش بازی تقریباً ۵۷.۳۰ درصد از استفاده کلی صنعت بلاک چین را به خود اختصاص داده بود.

درآمد ۷۵۶ میلیون دلاری ماینرهای اتریوم در ماه اوت

درآمد استخراج‌کنندگان اتریوم در ماه اوت (اواسط مرداد تا اوایل شهریورماه) به ۷۵۶ میلیون دلار رسید؛ رقمی که ۳۷ درصد بیشتر از درآمد ۵۴۵ میلیون دلاری ماه گذشته بوده است. طبق داده‌های گزارش شده توسط پلتفرم تحقیقاتی بلاک (The Block)، بیش از ۳۰ میلیون دلار از این مبلغ شامل کارمزد تراکنش‌های این شبکه می‌شود.

افزایش معاملات بازارهای مشتقه اتریوم در ماه اوت

در ماه اوت (مرداد و اوایل شهریورماه)، همزمان با اینکه تاریخ دقیق ارتقا شبکه اتریوم و ادغام آن با سازوکار گواهی اثبات سهام تأیید شد، میزان معاملات بازارهای مشتقه این ارز دیجیتال نیز افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. موقعیت‌های باز (Open Interest) در بازار اختیار معامله اتریوم، در ماه اوت از بیت کوین فراتر رفت و با رسیدن به رقم ۹.۶ میلیارد دلار، اوج تاریخی جدیدی را ثبت کرد. تا پایان ماه اوت، مجموع موقعیت‌های باز اتریوم در بازار اختیار معامله به ۶.۸ میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش ماهیانه ۱۶.۷ درصدی است. مجموع حجم ماهانه معاملات اتریوم در این بازار نیز ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، در بازار معاملات آتی نیز حجم معاملات اتریوم برای اولین بار در تاریخ از بیت‌کوین پیشی گرفته است. براساس گزارش بلاک (The Block)، معاملات اتر در بازار آتی برای نخستین‌بار از مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) از یک تریلیون دلار فراتر رفت و به ۱.۶۴ تریلیون دلار رسید.

شرکت ریپل با سازمان دیجیتال دلار پراجکت همکاری می‌کند

دیجیتال دلار پراجکت (Digital Dollar Project)، از راه‌اندازی یک برنامه محیط آزمایشی سندباکس برای شروع بررسی فنی نحوه اجرایی شدن ارز دیجیتال ملی (CBDC) پیش‌بینی شده برای ایالات متحده خبر داده است. دیجیتال دلار پراجکت، یک سازمان غیرانتفاعی است که وظیفه ترویج ایجاد دلار دیجیتال را برای خود تعریف کرده است. در این میان چهار شرکت‌کننده برای این برنامه در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها شرکت فین‌تک ریپل است. انتظار می‌رود شرکت ریپل به پروژه دلار دیجیتال در زمینه کاوش در چالش‌های پیاده‌سازی فنی و تجاری کمک کند.

نقشه بازار

افت مجدد بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

کد خبر 588267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.