کلاهبرداری و اخاذی با تبلیغات دارو و دمنوش لاغری

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از روش جدید کلاهبرداری با شگرد تبلیغ دارو و دمنوش لاغری در شبکه های اجتماعی، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و امکانات رایگان و جدید، زمینه را برای سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است. در یکی از جدیدترین شگردهای سودجویانه، این افراد به دنبال ترغیب کاربران به بازدید از کانال یا گروه خود هستند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران با استفاده از عنوان‌هایی نظیر کاهش وزن، داشتن وزن دلخواه و مناسب سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی و به خصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود: در این روش کاربران بدون اطلاع خانواده و برای داشتن وزنی ایده‌آل، فریب این افراد را می‌خورند و از این افراد مشاوره، راهنمایی و حتی نسخه‌های پزشکی دریافت می‌کنند که مورد تأیید پزشکان متخصص نیست.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه برخی کاربران بدون اطلاع والدین خود با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند و خواسته‌های آنها را انجام می‌دهند، تصریح کرد: گاهی کاربران تصاویری از خود برای مجرمان سایبری ارسال می‌کنند و منتظر دریافت نسخه پزشکی هستند که به محض دریافت تصاویر از سوی مجرم، پیام‌هایی تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی برای وی ارسال می‌شود و از او درخواست واریز مبالغ هنگفتی را دارند.

وی اضافه کرد: بدون شک رعایت برخی نکات جزئی از جانب کاربران فضای مجازی می‌تواند از وقوع جرایمی بسیار بزرگ جلوگیری کند؛ لذا هموطنان باید نسبت به افراد در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 588179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.