از شکنجه وحشیانه یک معلول ذهنی تا پدرکشی در زرین‌شهر

شکنجه وحشیانه یک معلول ذهنی در گچساران، دستگیری قاتل رئیس شورای فورگ داراب، سقوط هولناک زن اراکی، سقوط هولناک و همزمان چهار کارگر در چاه فاضلاب، سقوط هولناک زوج عراقی از پل، پدرکشی در زرین‌شهر را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوید نوجوان معلول اهل شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه بوده که با وجود مراقبت چندساله خانواده از این فرد معلول اکنون والدینش به خاطر بیماری و مشکلات جسمی توانایی مراقبت از او را نداشته و جهت نگهداری این کودک را به مرکز نگهداری معلولان ذهنی گچساران سپردند.

پس از مدتی هنگامی که والدین نوید جهت ملاقات او به مرکز می‌روند آثار متعدد شکنجه و ضرب و شتم بر روی بدن نوید مشاهده می‌کنند و پس از اعتراض به این شرایط، نوید را از مرکز ترخیص می‌کنند.

محمد کریم آریا سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ضرب و شتم یکی از معلولان ذهنی در گچساران سبب نگرانی مسئولان اداره کل بهزیستی استان شده و روز گذشته دو نفر از معاونان و رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان را جهت بررسی بیشتر موضوع به گچساران فرستادیم.

وی افزود: زمانی که این نوجوان معلول از مرکز ترخیص می‌شود والدینش متوجه آثار ضرب و شتم بر روی بدن او می‌شوند و موضوع را به مسئولان اداره کل گزارش می‌دهند. پس از آگاهی از این موضوع، بلافاصله دوربین‌های مرکز نگهداری گچساران توسط همکاران بررسی شده و متوجه می‌شوند که نوید با فرد معلولی دعوا کرده و ظاهرأ توسط معلول دیگری گاز گرفته می‌شود و بخشی از این ضرب و شتم به خاطر دعوا و درگیری با معلول دیگری است.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مرکز تنها مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گچساران است و ۱۵ سال سابقه دارد و درحال حاضر از ۲۷ معلول نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای کار به دنبال ارتقای امکانات جامعه هدف بهزیستی در سطح استان بودم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرکز نگهداری از معلولان گچساران در مجموع مورد رضایت مسئولان اداره کل بهزیستی نبوده و عملکرد ضعیفی نیز داشته است یک ماه پیش اخطار اول را به این مرکز دادیم.

آریا اضافه کرد: با توجه به نبود رضایت از فعالیت تنها مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهر گچساران، به دنبال جانمایی یک مرکز جدید در این شهر هستیم و مکاتبات لازم را در این زمینه انجام دادیم؛ البته رئیس بهزیستی شهرستان گچساران عملکرد ضعیفی دارد و فرماندار گچساران نیز نسبت به تغییر این مدیر قانع نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده به محض اینکه مرکز جدید در این شهر جانمایی شد تمام معلولان این مرکز را به مرکز جدید منتقل می‌کنیم.

دستگیری قاتل رئیس شورای فورگ داراب

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره تیراندازی با اسلحه منجر به قتل رئیس شورای یکی از روستاهای بخش فورگ شهرستان داراب، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به علت اختلافات شخصی در درگیری‌های طایفه‌ای اقدام به قتل کرده و به سرعت از محل حادثه متواری شده است.

فرمانده انتظامی داراب ادامه داد: مأموران انتظامی از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل ۲۱ ساله را پس از ۱۸ ماه شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات بخش فورگ دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل رئیس شورای روستا به علت اختلافات طایفه‌ای اقرار کرد، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز که در صحنه درگیری استفاده شده بود کشف شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، خاطرنشان کرد: مجرمان و هنجارشکنان هیچگاه نمی‌توانند از مجازات قانونی فرار کنند و پلیس با اینگونه افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

سقوط هولناک زن اراکی

سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی استان مرکزی، اظهار کرد: ساعت ۹ صبح روز گذشته با اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی از پنجره منزل خود در یکی از مجتمع‌های آپارتمانی این شهرستان، بلافاصله واحدهای امدادی و انتظامی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور گشت انتظامی کلانتری ۱۳ شهرستان اراک در محل حادثه مشخص شد زن ۶۷ ساله هنگام تمیز کردن شیشه‌های منزل خود بر اثر سقوط ناگهانی از ارتفاع، به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل که بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرده است. در این خصوص پرونده تشکیل شده و تحت رسیدگی است.

سقوط هولناک و همزمان ۴ کارگر در چاه فاضلاب

پیمان اسدی رئیس اورژانس گیلان با اشاره به حادثه سقوط چهار کارگر در چاه فاضلاب، اظهار کرد: این حادثه ساعت ۹ صبح امروز در یک کارخانه تولید قارچ در روستای سوخته کیش رانکوه رخ داد.

وی با بیان اینکه به محض دریافت گزارش حادثه تیم‌های اورژانس به محل اعزام شدند، افزود: در این حادثه چهار مرد ۳۸، ۴۰، ۴۴ و ۵۰ ساله مصدوم شدند و تیم‌های اورژانس اقدامات پیش بیمارستانی را انجام دادند. مصدومان برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان نیکوکار املش منتقل شدند.

سقوط هولناک زوج عراقی از پل

پیمان اسدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان، اظهار کرد: با گزارشی مبنی بر سقوط دو گردشگر عراقی به داخل رودخانه در شهر رودسر، دو گروه اورژانس منطقه به سرعت به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از تحقیقات مشخص شد، مرد ۴۱ ساله و زن ۳۷ ساله عراقی که پیاده درحال عبور از روی پل میدان تره‌بار رودسر بودند، به داخل رودخانه سقوط کرده و به شدت مصدوم شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان ادامه داد: نیروهای اورژانس با انجام اقدامات درمانی به موقع و صحیح برای این زن و شوهر گردشگر، آن‌ها را به بیمارستان شهید نورانی رودسر منتقل کردند.

پدرکشی در زرین‌شهر

سرهنگ صادق کاظم‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان لنجان، اظهار کرد: پس از بررسی‌های اولیه کاراگاهان نیروی انتظامی مشخص شد، پسر ۳۱ ساله در نزاع و درگیری خانوادگی، پدرش را با سلاح سرد به قتل رسانده و از محل متواری شده است.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان با کار اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن قاتل را همان شب شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

کد خبر 588170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.