عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۳ تیر

در این بسته خبری در مورد ارائه هدست AR اقتصادی اپل احتمالا در سال ۲۰۲۵ و آنر X40i با تراشه Dimensity 700 و شارژ سریع ۴۰ واتی رسما معرفی شد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ساعت سامسونگ قوی‌تر می‌شود

به‌روزرسانی ساعت هوشمند سامسونگ، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و ویژگی‌های بیشتر را به آن اضافه می‌کند. غول فناوری کره جنوبی سامسونگ اعلام کرده است که به‌روزرسانی جدید One UI Watch ۴.۵ به زودی برای دستگاه‌های Galaxy Watch در دسترس خواهد بود و تجربه کامل‌تری از ساعت را به ارمغان می‌آورد.

این شرکت گفت که علاوه بر آخرین نسخه Wear OS Powered by Samsung (دارای سیستم عامل Wear OS 3.5)، نسخه جدید One UI Watch 4.5 تجربه تایپ کامل‌تر، راهی آسان‌تر برای برقراری تماس و غیره را اضافه می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای آسان‌تر کردن رابط کاربری با ساعت، One UI Watch4.5 یک تجربه کامل تایپ روی صفحه را اضافه می‌کند.

لنوو نسل جدید لپ‌تاپ‌های Legion 5i و Legion 7i را با پردازنده‌های آلدرلیک معرفی کرد

لنوو از جدیدترین لپ‌تاپ‌های سری لیجن به نام Legion 5i ،Legion 5i پرو و Legion Slim 7i رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدرلیک اینتل بهره می‌برند و گرافیک بهتر و عمر باتری طولانی‌تری دارند.

هر سه لپ‌تاپ Legion 5i، Legion 5i پرو و Legion Slim 7i سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را روی خود اجرا می‌کنند و نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس هوم و Student 2021 را به‌صورت پیش‌نصب ارائه می‌کنند.

دو مدل Legion 5i و 5i پرو دارای ظاهر مدرن‌تری هستند و از یک باتری ۸۰ وات‌ساعتی بهره می برند این باتری قابلیت شارژ تا ۸۰ درصد در عرض ۳۰ دقیقه را دارد. همچنین در این لپ‌تاپ‌ها از نرم افزار هوش مصنوعی AI engine 2.0 استفاده شده که به‌طور مستقل بازی‌ها را روی لپ‌تاپ آنالیز می‌کند و عملکرد سیستم را بهبود می‌بخشد و نرخ فریم را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

یک اشتباه طراحی گوشی پیکسل هفت پرو گوگل را لو داد!

در یک اتفاق عجیب، شخصی که قصد خرید پیکسل شش پرو را داشت و از طریق بازار فیسبوک آن را سفارش داده بود، به جای دریافت پرچمدار نسل فعلی، نمونه اولیه پیکسل هفت پرو را تحویل گرفت.

در اوایل سال جاری، گوگل در رویداد I/O 2022 از سری گوشی‌های پیکسل هفت نام برد. این شرکت زمان عرضه پرچمدار آینده خود را پاییز امسال اعلام کرد و به برخی از عناصر طراحی آن نیز اشاره کوچکی کرد.

در یک اتفاق عجیب، شخصی که قصد خرید پیکسل شش پرو را داشت و از طریق بازار فیسبوک آن را سفارش داده بود، به جای دریافت پرچمدار نسل فعلی، نمونه اولیه پیکسل هفت پرو را تحویل گرفت. پس از این اتفاق، دوست او این خبر را در توئیتر به اشتراک گذاشت.

آنر X40i با تراشه Dimensity 700 و شارژ سریع ۴۰ واتی رسماً معرفی شد

برند آنر به محض استقلال از هواوی موفق شد جایگاه خود به‌عنوان یک تولیدکننده اسمارت‌فون قابل احترام در بازار چین را به‌دست آورد. اکنون این شرکت نیازی به مقابله با محدودیت‌های اعمال شده علیه کمپانی مادر سابق خود نبوده و به منظور حفظ نام خود در سرخط خبرها همواره محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند.

آنر پس از معرفی چندین پرچم‌دار جالب و اسمارت‌فون‌های جدید سری آنر ۷۰ اکنون با معرفی یک مدل اقتصادی جدید بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. همان‌طور که پیش‌تر نیز انتظار می‌رفت؛ آنر X40i به‌عنوان یک رقیب جدید در بخش فوق رقابتی هندست‌های اقتصادی روانه بازار می‌شود. این دستگاه با پشتیبانی از اتصال 5G، طراحی زیبا، نمایشگر بزرگ و فناوری شارژ سریع در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. اکنون بدون هرگونه حاشیه‌پردازی به سراغ بررسی مشخصات و امکانات اسمارت‌فون آنر X40i می‌رویم.

پیش بینی AMD مبنی بر مصرف ۶۰۰-۷۰۰ واتی GPU تا سال ۲۰۲۵

شایعات و گفته‌های اخیر در خصوص مصرف برق زیاد کارت‌های گرافیک جدید، نگرانی‌ها در مورد افزایش هزینه‌ها و مصرف انرژی را بیشتر کرده و نمودار جدید AMD که حاکی از مصرف ۶۰۰ واتی GPU تا سال ۲۰۲۵ است به این نگرانی ها افزوده است.

دو کمپانی عمده‌ی این صنعت یعنی انویدیا و AMD به طور کامل و دقیق مشخصات کارت گرافیک‌های جدید خود را به اشتراک نگذاشته‌اند، اما برخی از مهندسان این شرکت‌ها و خود کمپانی‌ها اعداد مصرفی نگران کننده‌ای را در چند ماه گذشته در ارتباط با مصرف انرژی کارت‌های جدید ارائه کردند.

هدست AR اقتصادی اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۵ ارائه می‌شود

مشاهدات نشان می دهد ممکن است اپل نسخه مقرون به صرفه هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

احتمالاً اولین هدست واقعیت افزوده (AR) اپل در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ در قفسه فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت. اگرچه این خبر خوبی است، اما احتمالاً این هدست قیمت بالایی خواهد داشت. برچسب حدود ۳۰۰۰ دلاری برای این محصول، به این معنی است که این هدست اپل، برای همه مناسب نخواهد بود. با این حال ممکن است اپل گزینه ارزان‌تری را هم ارائه دهد. تنها مشکل این است که احتمالاً باید تا سال ۲۰۲۵ صبر کنید.

اپل احتمالاً نسل دوم هدست واقعیت افزوده خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد. اما این بار، اپل ممکن است به جای یک مدل گران قیمت، دو نسخه را معرفی کند. یکی با عملکرد بهتر و احتمالاً برچسب قیمتی بیشتر و دیگری یک مدل مقرون به صرفه‌تر که برای افرادی طراحی شده که نمی‌توانند هزینه کنند یا نمی‌خواهند چنین مبلغ هنگفتی را برای یک هدست واقعیت افزوده بپردازند.

کو در مورد قیمت احتمالی هدست ارزان قیمت Apple AR یا مشخصات احتمالی آن چیزی نگفته است و ما دقیقاً نمی‌دانیم که این مدل چقدر مقرون به صرفه خواهد بود.

وزیر ارتباطات: روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه تا سال آینده به اینترنت متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۲۰۰ روستا در استان کرمانشاه به شبکه اینترنتی متصل نبوده که تا شهریورماه سال آینده همه روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح پنجشنبه در جریان بیست‌وهشتمین سفر استانی رییس جمهور در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور حل مشکلات ارتباطی در خصوص پوشش تلفن‌های همراه و پوشش اینترنت در تمامی شهرها، روستاهای استان کرمانشاه برنامه‌هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی و رسیدگی به مشکلات جز اولویت‌های جدی و مهم برای استان کرمانشاه است، افزود: بیش از ۲۰۰ روستا در استان کرمانشاه به شبکه اینترنتی متصل نبوده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا شهریور سال آینده همه روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

امکان ضبط پیام صوتی در وضعیت واتس‌آپ

در حال حاضر، کاربران واتس‌اپ می‌توانند عکس، فیلم، گیف و پیام‌های متنی را به وضعیت استاتوس (Status) خود اضافه کنند.

احتمالاً هنگامی که این ویژگی در دسترس قرار بگیرد، کاربران قادر خواهد بود که دقیقاً مانند زمانی که برای دیگران، یک پیام صوتی ارسال می‌کنند، صدای خود را ضبط کنند. همچنین هرچند به این موضوع اشاره نشده، اما شاید از فایل‌های صوتی ضبط شده قبلی نیز در این قابلیت بتوان استفاده کرد.

همانطور که در تصویر خبر مشاهده می‌شود، یک آیکون جدید در پایین بخش وضعیت وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد صدای خود را ضبط کنند. پیام‌های صوتی قرار گرفته در وضعیت، با توجه به تنظیمات حریم خصوصی کاربران، برای مخاطبین واتس‌اپ آن‌ها نمایش داده می‌شود و آن‌ها نیز به صورت سرتاسری رمزگذاری‌شده خواهند بود.

کد خبر 588157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.