پاتوق‌های اجتماعی جوانان در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه‌های عمومی در مناطق شهری این استان به پاتوق‌های اجتماعی جوانان تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان روز پنجشنبه _بیست‌وسوم تیرماه_ در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سیدآباد چناران اظهار کرد: در پاتوق‌های جوانان مسائل فرهنگی، اجتماعی، هنری، آموزشی و روانشناسی در حوزه جوان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد «پاتوق‌های اجتماعی» در شهرستان‌های کوچک نیاز کنونی جامعه جوان بوده و در کتابخانه‌های عمومی این بستر فراهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: شهر سیدآباد از شهرهای کوچکی بوده که فاقد کتابخانه عمومی است و این آمادگی وجود دارد تا کتابخانه ویژه‌ای در خور جوانان این شهر بافرهنگ ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام سبزیان اظهار کرد: یک کتابخانه قدیمی غیرفعال در سیدآباد وجود دارد که می‌توان با تغییر و تجهیز بستر از آن برای ایجاد کتابخانه عمومی آماده کرد.

به گفته وی، برای تجهیز کتابخانه سیدآباد حداقل به ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است. با این حال ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرها نباید مغفول بماند.

علی‌رضا زینعلی، رئیس شورای اسلامی شهر سیدآباد چناران نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت این شهر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی شورای شهر آماده هرگونه همکاری است.

وی افزود: سیدآباد با هفت هزار نفر جمعیت و یک هزار دانشجو و دانش‌آموز از داشتن کتابخانه عمومی محروم است و این شایسته ساکنان شهر نیست.

احسان ترمه، شهردار سیدآباد چناران نیز اظهار کرد: بستر لازم برای داشتن کتابخانه عمومی در این شهر فراهم بوده و شهرداری آماده همکاری است.

وی افزود: کتابخانه کوچکی متعلق به شهرداری بوده که نیازمند توسعه و تجهیز است و جوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی این شهر، به مشهد و چناران مراجعه می‌کنند.

کد خبر 588154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.