بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق درباره حضور الکاظمی در نشست عربستان

دفتر نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای با تایید حضور مصطفی الکاظمی در نشست عربستان، دیدگاه‌ها و رویکرد دولت نسبت به این اجلاس را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، دفتر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیری عراق صبح پنجشنبه در بیانیه‌ای با تأیید حضور وی در نشست عربستان، دیدگاه‌ها و رویکرد دولت نسبت به این اجلاس را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، در آغاز هفته آینده در اجلاسی به میزبانی پادشاهی عربستان سعودی شرکت خواهد کرد که با حضور سران شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین سران مصر، اردن و ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

این بیانیه افزود: در این کنفرانس، موضوعات انرژی، امنیت غذایی و مسائل زیست‌محیطی مورد بحث قرار خواهد گرفت و زمینه همکاری و هماهنگی مشترک درباره حل مسائل حیاتی و سرنوشت‌سازی ترسیم خواهد شد که تمام مردم منطقه از آن رنج می‌برند.

در این بیانیه آمده است که پاسخ عراق به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شرکت در این اجلاس، در ادامه تعهد دولت به توسعه روابط دیپلماتیک و تمایل این کشور برای حفظ جایگاه بین‌المللی عراق با پایبندی به اصل اعتدال، حفظ تعادل و دور شدن از سیاست ائتلاف‌بندی است.

این تصمیم در حالی به اجرا نزدیک می‌شود که پیش از این گمانه‌زنی‌های متعددی در میان شخصیت‌ها و جریان‌های عراقی درباره شرکت الکاظمی در اجلاس ریاض با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده است و یکی از این گمانه‌ها این است که قرار است در این نشست، زمینه‌های عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی فراهم شود.

به عنوان نمونه، اخیراً ائتلاف سیاسی-پارلمانی الفتح عراق نشست مشترک آتی سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس‌جمهور آمریکا در شهر «جده» عربستان را برای زمینه‌سازی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و خواستار شرکت نکردن مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این نشست شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 588110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.