"تابستان گوش دادن"؛ برنامه خلاق اتریش برای کودکان

شهرداری گراتس اتریش یک برنامه پنج ساله موسوم به "تابستان گوش دادن" برای دوستدار کودک کردن شهر در پیش گرفته است و بر اساس آن، کودکان شهر تصمیم‌گیرنده اصلی این برنامه خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در فوریه گذشته، مقامات گراتس اتریش تصمیم گرفتند یک برنامه پنج ساله را برای کودکان و جوانان شهر اجرا کنند. در یازدهم جولای، آنها اولین ابتکار طرح خود را اعلام کردند که "تابستان گوش دادن" نامیده می‌شد. همان‌طور که مقامات شهری آن را توصیف کرده‌اند، تکمیل آن، بزرگترین پروژه مشارکت کودکان در تاریخ گراتس خواهد بود.

اگرچه شهردار جدید گراتس، بر اساس پلت‌فرمی انتخاب شد که وعده اصلاحات مسکن و بهبود استانداردهای زندگی را می‌داد، اکنون بسیاری از ابتکارات شهر متوقف شده است. با این وجود، برنامه پنج ساله دولت او نوید کمک به کودکان به روشی معنادار، با رفع حفره‌های شکاف در زیرساخت‌های خدمات مخصوص کودکان را می‌دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی شهرداری، یکی از دلایل اصلی اجرای این برنامه پنج ساله و تمرکز آن بر کودکان، تعهد شهر به تشکر از ساکنان برای تحمل دو سال آخر همه‌گیری است.

شهرداری در دسامبر سال ۲۰۲۱، مطالعه‌ای را برای شناسایی بزرگترین مشکلات خانواده‌ها منتشر کرد که از طریق آن، مقامات سه حوزه اصلی را شناسایی کردند که باید در قبال آن‌ها اقدام فوری انجام دهند. این موارد شامل فرصت‌های روزمره برای ورزش، دسترسی کم به خدمات بهداشت روانی و تماس‌های اجتماعی و همچنین کمک‌های مالی است. این حوزه‌های اولویت‌دار باید به سرعت مورد توجه قرار گیرند تا اثرات همه‌گیری بر جوانان جبران شود.

"تابستان گوش دادن"؛ برنامه خلاق اتریش برای کودکان

هدف اصلی برنامه "تابستان گوش دادن" دریافت بازخورد هر چه بیشتر از گروه‌های مختلف کودکان بین شش تا ۱۰ سال است. با این حال، برخلاف بسیاری از برنامه‌های مشابه در سراسر اتحادیه اروپا، مقامات شهری به جای اینکه آنها را مجبور به حضور در جلسات رسمی کنند، به دنبال کودکان هستند.

شهرداری اعلام کرده است که در طول تابستان، نمایندگان این سازمان همراه با متخصصان جوانان، از محله‌ها، پارک‌ها و مراکز ورزشی بازدید خواهند کرد و دنبال کودکانی هستند که با آنها صحبت کنند. کرت هوهنسینر، مشاور جوانان شهر توضیح داد که شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات کودکان در نهایت عاملی تعیین‌کننده در توسعه شهرداری خواهد بود.

علاوه بر این، بیانیه شهر اشاره می‌کند که کیفیت "گوش دادن" از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این بیانیه آمده است: "مفهوم اطلاعات اغلب در زندگی پر مشغله روزمره، در خانواده‌ها، مدرسه و همچنین در سیاست گم می‌شود. بنابراین تابستان امسال برنامه‌ها عوض می‌شود: بچه‌ها صحبت می‌کنند، می‌نویسند و نقاشی می‌کنند و این بار، شهرشان به آنها گوش می‌دهد."

"تابستان گوش دادن"؛ برنامه خلاق اتریش برای کودکان

کد خبر 588109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.