باغبانی چه تاثیری بر سلامت روان افراد دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که باغبانی به بهبود خلق‌وخوی افراد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر باغبانی بر سلامت روان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۲ زن ۲۶ تا ۴۹ ساله را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد هیچ بیماری مزمنی نداشتند و مواد مخدر یا داروهایی برای اضطراب یا افسردگی نیز مصرف نمی‌کردند. نیمی از زنان مورد مطالعه در جلسات باغبانی شرکت می‌کردند، در حالی که نیمی دیگر از آن‌ها در کلاس‌های هنری شرکت می‌کردند.

افراد مورد مطالعه در جلسات باغبانی، نحوه کاشت بذر، پیوند انواع مختلف گیاهان و برداشت گیاهان خوراکی را آموختند. زنانی که در کلاس‌های هنری شرکت کردند نیز کاغذسازی، طراحی و کلاژ را آموزش دیدند سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد مجموعه‌ای از تست‌ها را تکمیل کنند که اضطراب، افسردگی، استرس و خلق‌وخوی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کرد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در حالی که گروه‌های باغبانی و هنری پیشرفت مشابهی در سلامت روان را تجربه کردند، افرادی که باغبانی می‌کردند اضطراب کمتری نسبت به گروه دیگر گزارش کردند. پژوهشگران دریافتند باغبانی با کاهش استرس، اضطراب و افسردگی زنان شرکت‌کننده در مطالعه مرتبط بود. افراد سالم نیز می‌توانند سلامت روان خود را با باغبانی کردن بهبود ببخشند.

کد خبر 587995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.