آتش‌سوزی ۶ سوله در شهرک صنعتی شمس‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اطفای حریق در شش سوله در شهرک صنعتی شمس‌آباد، خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدجلال ملکی اظهار کرد: ساعت ۹:۰۳ روز جاری یک مورد حادثه آتش‌سوزی از سوی عوامل آتش‌نشانی مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد به آتش‌نشانی تهران اطلاع داده و درخواست نیروی کمکی شد که در پی آن با موافقت معاونت عملیات سازمان ایستگاه شماره ۵٠ به همراه دو تانکر آب و تجهیزات اطفای حریق به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این محدوده که در اتوبان قم واقع شده خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران است، افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که شش باب سوله که در مجموع بیش از ١٢ هزار متر وسعت داشتند دچار حریق شده‌اند. این سوله‌ها بیشتر کاربری تولید و ساخت مبل‌هایی را داشتند که عمدتاً از مواد پلیمری در ساخت آن‌ها استفاده شده و قابلیت اشتعال بالایی دارند. سوله‌ها نیز مسقف و دارای سقف‌های شیروانی بوده و به یکدیگر متصل بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این سوله‌ها به طور کامل شعله‌ور شده بودند، ادامه داد: سقف دو سوله نیز به طور کامل تخریب شده بود و در این شرایط آتش‌نشانان تهرانی نیز وارد عملیات شدند و از دو جهت عملیات خود برای مهار و اطفای حریق را آغاز کردند.

وی از مصدومیت دو تن در این حادثه نیز خبر داد و تصریح کرد: یک نفر از آتش‌نشانان تهران و یک نفر دیگر که در مکان حادثه حضور داشت نیز دچار مصدومیت شدند و البته خوشبختانه شدت مصدومیت آن‌ها خیلی شدید نبود.

ملکی درخصوص آخرین وضعیت حریق در این شهرک صنعتی، خاطرنشان کرد: مدتی است که شعله‌زنی اولیه انجام و آتش خاموش شده است اما عملیات لکه‌گیری حریق ادامه دارد. با توجه به اینکه این محل در حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران نیست احتمالاً تا ساعتی دیگر که بخشی از لکه‌گیری نیز انجام و کار سبک‌تر شود، محل به آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد تحویل داده می‌شود و آتش‌نشانان تهران به ایستگاه خود باز می‌گردند. علت این حادثه نیز از سوی عوامل آتش‌نشانی شمس‌آباد بررسی و اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 587958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.