عصرانه خبری علم‌وفناوری ۲۲ تیر

در این بسته خبری در مورد رونمایی نوکیا از سه گوشی نوستالژیک با ویژگی‌های مدرن، رونمایی ریلمی از گوشی پرچم‌دار GT2 Explorer Master و آپید پرو احتمالاً نخستین محصول اپل با Face ID زیر نمایشگر خواهد بود، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

ریلمی از گوشی پرچم‌دار GT2 Explorer Master رونمایی کرد

ریلمی از اولین گوشی اسنپ‌دراگون هشت نسل یک پلاس خود به نام GT2 Explorer Master رونمایی کرد. این گوشی با همکاری یک طراح مد به نام Jae-Jung طراحی شده است.

گوشی ریلمی GT2 Explorer Master از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح Full HD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

این گوشی همچنین مجهز به یک تراشه درایور نمایشگر X7 است که عملکرد و مصرف انرژی صفحه‌نمایش را بهینه‌سازی می‌کند. حاشیه‌های این گوشی بسار باریک بوده و فقط ۱.۴۸ میلی‌متر در کناره‌ها و بالا و ۲.۳۷ میلی‌متر در پایین هستند.

مقایسه شیائومی می‌بند هفت با هواوی بند هفت

هواوی به زودی جدیدترین مچ بند هوشمند خود یعنی Huawei Band 7 را راهی بازار ایران می‌کند تا با جدیدترین مچ بند هوشمند شیائومی یعنی Xiaomi Mi Band 7 به رقابت بپردازد.

مچ بندهای هوشمند به عنوان نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر از ساعت‌های هوشمند، در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در ایران نیز این نوع گجت‌ها محبوبیت زیادی دارند و طیف وسیعی از کاربران از جمله قشر جوان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در حال حاضر (تیرماه ۱۴۰۱) مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 7 یکی از جدیدترین و آخرین نمونه چینی این نوع گجت در بازار ایران است، اما شرکت هواوی قصد دارد تا در آینده نزدیک رقیب اصلی این مچ بند هوشمند یعنی Huawei Band ۷ را که به تازگی معرفی شده است، روانه بازار ایران کند. در ویدئوی زیر ما قصد داریم تا مقایسه‌ای جامع و کامل بین دو مچ بند هوشمند Huawei Band 7 و Xiaomi Mi Band 7 انجام دهیم تا کاربران ایرانی علاقمند به مچ بندهای هوشمند بتوانند با آگاهی بیشتری دست به انتخاب میان این محصول بزنند.

SSD وسترن بلک SN850 برای پلی استیشن پنج از سونی تاییدیه گرفت

سرانجام سونی و وسترن دیجیتال در همکاری با هم اولین SSD تأیید شده برای کنسول بازی پلی استیشن پنج را معرفی کردند. در ادامه این نوشتار به معرفی، مشخصات و قیمت اس اس اس دی وسترن بلک SN850 برای PS5 می‌پردازیم.

تا پیش از این نیز وسترن بلک SN850 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اس اس دی‌های بازار برای کنسول بازی پلی استیشن پنج بود اما حالا در یک بسته بندی جدید تحت لوای WD_BLACK SN850 NVMe SSD for PS5 Consoles با مهر تایید (لایسنس) سونی عرضه می‌شود.

نسخه مخصوص پلی استیشن وسترن بلک SN850 قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه اصلی دارد اما از آنجایی که نسخه اصلی SN850 بسیار محبوب و پرفروش است، همین حالا با قیمت پایین‌تر از قیمت رسمی وسترن دیجیتال در دسترس است. بنابراین نسخه مخصوص پلی استیشن SN850 در عمل گران‌تر از نسخه معمولی آن است.

آپید پرو احتمالاً نخستین محصول اپل با Face ID زیر نمایشگر خواهد بود

نسل آینده‌ی آیپد اپل احتمالاً در مدل ۱۴ اینچی نیز عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های موردانتظار برای این تبلت‌ها می‌توان به حسگر TrueDepth زیر نمایشگر و بهره گرفتن از صفحه‌نمایش OLED اشاره کرد.

اپل درحال برنامه‌ریزی طیف وسیعی از به‌روزرسانی‌های متحول‌کننده برای آیپدهای آینده‌ی خود است که ازجمله می‌توان به مدل ۱۴٫۱ اینچی جدید، مدل ۱۱ اینچی با نمایشگر OLED و همچنین معرفی فناوری دوربین زیر نمایشگر و صفحه‌نمایش‌های تاشو اشاره کرد.

یانگ می‌گوید آیپد ۱۴٫۱ اینچی اپل احتمالاً به‌جای صفحه‌نمایش mini-LED از نمایشگر LCD شبیه نسل کنونی آیپد ایر بهره خواهد برد. البته وی اشاره کرده است که برای تأیید این موضوع به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر از جانب تأمین‌کنندگان نمایشگر این محصول است.

واتساپ نسخه مک با پشتیبانی از اپل سیلیکون بازطراحی می‌شود

در عصر حاضر، پیام رسان واتساپ با چندین میلیارد کاربر، محبوب‌ترین پیام رسان دنیاست. کاربران این پلتفرم از آن برای ارتباط با دوستان و خانواده خود و حتی برای مقاصد کاری استفاده می‌کنند. علیرغم محبوبیت بسیار زیاد واتساپ، توسعه آن نسبت به پیام رسان‌های رقیب نظیر تلگرام نسبتاً کند بوده و امکانات جدید، دیر به دیر برای آن عرضه می‌شود. اما به تازگی اخباری رسیده که نشان می‌دهند متا دارد واتساپ نسخه مک را بازطراحی می‌کند. این نسخه بازطراحی شده، قرار است به صورت ذاتی از اپل سیلیکون پشتیبانی کند و برای اجرا، دیگر به رابط Rosetta نیاز نداشته باشد.

واتساپ یک نسخه بتا برای مک عرضه کرده که به لطف تکنولوژی Catalyst شرکت اپل، به صورت پیش فرض و ذاتی از پردازشگرهای خانواده M1 و M2 پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر که واتساپ Mac از پردازشگرهای M1 پشتیبانی نمی‌کند، کاربران این پیام رسان روی مک مجبورند از نسخه وب واتساپ استفاده کنند که رابط کاربری خسته کننده‌ای دارد و به جذابیت اپلیکیشن اصلی واتساپ نیست. طراحی واتساپ نسخه مک با در نظر گرفتن المان‌های رابط کاربری macOS انجام می‌شود تا کاربران حس خوبی هنگام کار با آن داشته باشند.

سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده ساعت‌های هوشمند در بازار هندوستان تبدیل شد

سامسونگ به بزرگ‌ترین برند تولیدکننده اسمارت‌واچ در بازار هندوستان طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. این موفقیت مدیون رشد دو رقمی فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ در هندوستان است. موسسه تحقیقاتی IDC که در زمینه ردیابی فروش دستگاه‌های پوشیدنی طی دوره‌های زمانی ۳ ماهه فعالیت می‌کند؛ ادعا کرده که برند کره‌ای سهمی ۶۵ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند در هندوستان را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر سهم سامسونگ از بازار ایربادهای TWS در هندوستان طی ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ برابر با ۳۱ درصد بود.

گلکسی واچ چهار اصلی‌ترین محرک رشد فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ در هندوستان محسوب می‌شود. فروش این اسمارت‌واچ در مقایسه با دوره سه ماهه پیشین رشد دو رقمی را تجربه کرد. این گجت پوشیدنی در ماه آگوست سال گذشته عرضه شد و با امکانات چشمگیری نظیر نمایشگر آمولد، فضای ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی، قابلیت نمایش فاکتورهای جسمی و سنسورهای مختلف در زمینه ارزیابی وضعیت سلامت در دسترس مشتریان قرار گرفت. همچنین این اسمارت‌واچ، سیستم‌عامل Wear OS را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند.

رونمایی نوکیا از سه گوشی نوستالژیک با ویژگی‌های مدرن!

شرکت نوکیا دیروز (۱۲ جولای) سه گوشی جدید با نام‌های Nokia 2660 Flip، Nokia 8210 4G و Nokia 5710 XpressAudio را در سطح جهانی معرفی کرد. این گوشی‌ها با طراحی شبیه به گوشی‌های قدیمی‌تر، اما برخی ویژگی‌های گوشی‌های مدرن عرضه شده اند.

این گوشی‌ها با طراحی شبیه به گوشی‌های قدیمی‌تر، اما برخی ویژگی‌های گوشی‌های مدرن عرضه شده اند. به عنوان مثال، همانطور که از نام Nokia 8210 4G پیداست، این گوشی هوشمند اتصال 4G را ارائه می‌دهد. جالب‌ترین گوشی در بین این سه، نوکیا 5710 XpressAudio است که یک هدفون TWS داخلی در پشت خود دارد.

کد خبر 587930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.