نجات جان ٣٢٠ مصدوم توسط امدادگران آتش‌نشانی کرمان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان کرمان در سه‌ماهه اول سال‌ جاری با انجام ٩٣٠ عملیات حدود ٣٢٠ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمان‌، ابراهیم بابایی اظهار کرد: در سه‌ماهه ابتدای سال جاری ٣۴۵ مورد عملیات اطفای حریق و ۵٨۵ عملیات امداد و نجات انجام شده است.

وی وقوع بیشتر حوادث را ناشی از بی‌احتیاطی و رعایت نکردن مسائل ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع ٣۴۵ مورد حادثه آتش‌سوزی در این سه‌ماه، ١۵٣ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۶١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٧١ مورد مربوط به منازل مسکونی و ٢٧ مورد مربوط به مراکز تجاری بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، حوادث ناشی از آتش‌سوزی در جنگل و درختان را ۲۷ مورد اعلام کرد و گفت: دو مورد حادثه مربوط به ادارات و تجهیزات شهری و یک مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

وی با اشاره به ۵٨۵ مورد عملیات امداد و نجات در در سه‌ماهه ابتدای امسال، گفت: از این تعداد ٩۵ مورد به زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ٢٢١ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی و ١٠٧ مورد چیدن حلقه و قفل مربوط بوده است.

بابایی با بیان اینکه ۵۵ مورد امداد آسانسور، ٢٧ مورد امداد تصادفات خودرویی، هفت مورد امداد و نجات از کوه و بلندی و چهار مورد نجات افراد از آوار ساختمان در سه ماهه ابتدای سال جاری انجام شده است، افزود: ٢٧ مورد از حوادث در دسته بازدیدهای امدادی و حوادث و مابقی موارد در سایر دسته‌ها گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها، ٣٢٠ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۶٨ نفر در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی مجروح شدند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از ارائه آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ٢٢٩ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در سه‌ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: ٢٣٠ مورد مشاوره ایمنی و ١١٩ مورد بازدید ایمنی نیز طبق درخواست شهروندان در مدت یادشده ارائه شده است.

کد خبر 587847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.