اختصاص ۷۷ میلیون یورو اعتبار برای تامین واگن‌های متروی تهران

شهردار تهران با بیان اینکه به‌زودی برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران قراردادی منعقد خواهیم کرد، گفت: دولت برای این امر ۷۷ میلیون یورو اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی اظهار کرد: خط ۱۰ متروی تهران ۴۴ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد که این خط در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شش منطقه از جمله مناطق یک، پنج و ۲۲ می‌توانند از ظرفیت خط ۱۰ مترو استفاده کنند و بیشترین ایستگاه‌های این خط در منطقه ۲۲ تهران واقع شده است، ادامه داد: افق و چشم‌انداز بسیار خوبی برای این خط پیش‌بینی شده است و از تقاطع با سایر ایستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود تا بتوان ظرفیت بسیار خوبی را برای خطوط دیگر ایجاد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه مترو برای شهرداری یک اولویت قطعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: به دنبال تکمیل هفت خط مترو به عنوان یک ضرورت اولیه هستیم و چهار خط باقی‌مانده نیز که با خط ۱۰ آغاز می‌شود، در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نیاز هفت خط مترو به ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل، گفت: ایجاد چهار خط دیگر نیز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است؛ البته راهی که انتخاب شده، مولدسازی پیرامون ایستگاه‌ها و توسعه مبتنی بر بازنگری برای خلق منابع است.

زاکانی از پیگیری برای تأمین ۱۰۵۰ دستگاه واگن خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲۰ دستگاه از داخل و ۶۳۰ دستگاه نیز از خارج کشور تأمین خواهد شد؛ درحال‌حاضر مقدمات لازم برای تأمین ۶۳۰ دستگاه در دولت فراهم شده و بانک مرکزی اقدامات ویژه‌ای برای تأمین ۱۵ درصد منابع انجام داده است‌.

وی با بیان اینکه برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران وارد انعقاد قرارداد شده‌ایم، خاطرنشان کرد: دولت برای این امر ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است، همچنین برای ۲۲۰ دستگاه نیز با مپنا وارد مذاکره شده‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای را نیز آماده کرده‌ایم.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد: از دو سال آینده واگن‌های مترو در اختیار خطوط قرار داده شود و تا سه سال آینده تکمیل واگن‌ها برای خطوط را شاهد باشیم.

کد خبر 587841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.