وظیفه همگانی برای حمایت از عفت جامعه/ لباس‌های موجود با هویت ایرانی و اسلامی سنخیتی ندارد

نماینده مردم مبارکه با بیان این که لباس‌های موجود هیچ سنخیتی با هویت ایرانی و اسلامی ما ندارد، ‌گفت: وضعیت عرضه حجاب و پوشاک به حدی رها شده است که هرکس بدون تخصص و قانون الازم به خود اجازه می‌دهد با این موضوع مهم برخورد کند و هیچ نظارتی بر نوع عرضه پوشاک در بازار و طراحی آن وجود ندارد.

پروین صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص توجه به فرهنگ حجاب اسلامی اظهار کرد: نباید به دلیل مشکلات اقتصادی موضوع عفاف و حجاب را نادیده بگیریم، اما همان‌گونه که در توصیه‌های معصومین (ع) بیان شده است نمی‌توان منکر تأثیر عمیق مسائل اقتصادی بر باورهای دینی شد.

وی افزود: با توجه به شرایط امروز عفاف و حجاب باید نفوذ مشخص و بارز دشمن در بازار مد و لباس را که سال‌ها است دغدغه دلسوزان بوده اما به آن رسیدگی نشده است را مورد توجه قرار داد، از سوی دیگر نبود برنامه مدون در تبیین عفاف و حجاب برای خانواده‌ها، نگرش سطحی حکومت به مقوله حجاب و هجمه شدید فرهنگی غرب را نیز می‌توان اضافه کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهم در این زمینه را مسئله عرضه پوشاک مناسب دانست و گفت: با گردشی در بازار می‌بینیم لباس‌های موجود هیچ سنخیتی با هویت ایرانی و اسلامی ما ندارد؛ کشورهایی که دارای تمدن دیرینه هستند همگی شکل و سنت لباس‌های ملی خود را حفظ کرده‌اند اما در ایران این موضوع رها شده و حتی در برنامه‌های مسئولان فرهنگی ما نیز قرار نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت عرضه حجاب و پوشاک به حدی رها شده است که هرکس بدون تخصص و قانون لازم به خود اجازه می‌دهد با این موضوع مهم جامعه با سلیقه شخصی و سطحی برخورد کند و هیچ نظارتی بر نوع عرضه پوشاک در بازار و طراحی البسه وجود ندارد در نتیجه شاهد وجود مدها و لباس‌های متناسب با فرهنگ غربی و متعارض با فرهنگ ایرانی_اسلامی هستیم.

صالحی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند برنامه‌های مختلفی را در این زمینه اجرا کند، افزود: یکی از این برنامه‌ها حمایت از تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی است؛ این قشر سال‌ها است فریاد می‌زنند اما گوش شنوایی نیست.

وی با بیان اینکه طبق قانون و مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه در امر عفاف و حجاب وظیفه دارند، گفت: در حوزه تبیین و درونی‌سازی موضوع حجاب و عفاف این دستگاه‌ها باید کار کنند اما نه تنها فعالیت خاصی انجام ندادند بلکه سالیان گذشته بدون برنامه‌ریزی مشخصی بودجه‌های فرهنگی را صرف برنامه‌هایی کردند که هیچ ثمره محسوسی نداشته است و امروز باید پاسخگو باشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دیگر نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم، اینکه هرسال در ابتدای تابستان حرکت‌هایی انجام می‌شود و دوباره کار رها می‌شود نباید تکرار شود، وظیفه همه ما است که در حمایت از عفت جامعه مجاهدانه قدم برداریم و بخش‌های مسئول باید ماهیانه گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

کد خبر 587803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.