حجاب به عنوان ارزش انسانی در کشور حفاظت شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون باید از این ارزش انسانی در کشور حفاظت شود، همچنین قاطبه مردم و کنشگران اجتماعی مراقب باشند در مسیری که دشمنان علیه حجاب طراحی می‌کنند، قرار نگیرند.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توجه به فرهنگ حجاب اسلامی اظهار کرد: حجاب یادگار ادیان الهی و فطرت انسانی است. در حال حاضر تنها کشوری که به صورت رسمی از حجاب نگهداری کرده کشور ایران است و نظام جمهوری اسلامی ایران، علم‌دار این فطرت انسانی برای حرمت و مصونیت زنان از نگاه بیگانگان حفظ شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه ایران از دیرباز پایبند به حجاب بوده و حیا جزو عناصر گره خورده به فرهنگ ایرانی است، البته حیا جزو عناصر فرهنگ شرقی بوده که در ایران نماد کامل‌تری داشته است.

وی تصریح کرد: داستان رضاخان و مبارزه‌ای که ملت ایران علیه کشف حجاب کرد، با اینکه در آن زمان در بسیاری از کشورها توانستند کشف حجاب را انجام دهند اما در ایران با تمام ابزارهایی که در اختیار داشت نتوانست این اقدام را انجام دهند. این نشان‌دهنده پایبندی ملت ایران به حجاب است.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: اکنون باید از این ارزش انسانی در کشور حفاظت شود، وقتی می‌بینیم این گونه در سطح دنیا علیه حجاب فعالیت می‌کنند به طور یقین یک پیام برای ما دارد که این مسئله تا چه اندازه برای غربی‌ها مهم است که حتی قانون وضع می‌کنند که دختران محجبه نمی‌توانند به مدرسه بروند.

وی اضافه کرد: از این‌رو ما باید مراقبت کنیم که این ارزش انسانی با تبلیغات و روش‌های مختلف در فضای مجازی از بین نرود. لازمه این کار این است که قاطبه مردم و کنشگران اجتماعی مراقب باشند در مسیری که دشمنان علیه حجاب طراحی می‌کنند، قرار نگیرند.

کد خبر 587725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.