کلاهبرداری از متقاضیان ثبت‌نام تور مشهد به مناسبت عید قربان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی تور سه روزه مشهد به مناسبت عید قربان در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت‌نام تور سه روزه مشهد مقدس مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: متقاضیانی که در سایت دیوار آگهی ثبت‌نام تور سه روزه مشهد مقدس را مشاهده کردند، به منظور ثبت‌نام با آگهی‌دهنده تماس گرفتند و سپس وی به بهانه ظرفیت محدود به ازای هر نفر با ارائه شماره کارت درخواست واریز ۲۰ میلیون ریال کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه مالباختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکردند، بلکه آگهی‌دهنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را نیز حذف کرده است، ادامه داد: با بررسی مستندات، اظهارت شاکی و انجام اقدامات هوشمندانه در فضای مجازی، متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی تصریح کرد: شهروندان برای خرید، پیش‌خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و بدون مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و ارزان منتشر می‌شود، به منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه‌دهنده خدمات، اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

کد خبر 587722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.