بررسی معضلات محله‌های پایتخت در شورای ششم

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به رفع معضلات محلات از جمله فرسودگی، آسفالت معابر، تعریض معابر در پایتخت، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید محله «ارامنه» در منطقه هفت، اظهار کرد: گزارشی از محله معروف به محله ارامنه در منطقه هفت شهرداری تهران ارائه کردم که با گزارش‌های قبلی به دلیل اقداماتی که در دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در این منطقه رخ داده، متفاوت است. تمام این منطقه تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته است، همچنین منطقه هفت شهرداری تهران به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و استقرار مراکز اداری و تجاری در غرب منطقه و توجه به این بخش از منطقه از گذشته به دو بخش تقسیم شده و محلات واقع در شرق منطقه کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است.

وی ادامه داد: دو پروژه بزرگ ماندگار و تاریخی یعنی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و بزرگراه امام علی بخش بزرگی از املاک فرسوده منطقه هفت به ویژه محله ارامنه را با تملک و تخریب از چهره منطقه زدوده و با ایجاد مسیر خروجی و ورودی پیوستگی محلات و دسترسی‌های شهروندان را تسهیل کرده، اما بخشی که همچنان باقی مانده و در حاشیه بزرگراه امام علی و صیاد قرار دارد، درگیر بافت فرسوده، ریزدانگی، نفوذناپذیری و معابر تنگ و کم عرض است. ویژگی اصلی محله این است که در دوره رونق نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران بخشی از آن نوسازی شده، اما همچنان غلبه با واحدها و پلاک‌های فرسوده، رها شده و بلاتکلیف است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری اقداماتی در محله اتفاق افتاده از جمله اینکه مسجدی که در بزرگراه امام علی تخریب شده بود، مجدد ساخته شد و تا پایان سال ۹۶ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد ادامه داشت و در دوره پنجم به علت اینکه اعتقادی به توسعه مساجد در شهر وجود نداشت مسجدی که در تعهد مدیریت شهری بود و باید برای مردم منطقه ساخته می‌شد روند ساختش متوقف شد، اما با شروع دوره ششم اقداماتی برای تکمیل این مسجد در حال انجام است.

وی افزود: در دوره چهارم سرای محله برای این محله خریداری شده است. مسجد امام عصر در خیابان سبلان شمالی بازسازی و مدرسه شهید شعبانی در میدان نامجو نیز بازسازی شده است.

امانی تصریح کرد: خرید املاک مسیر طرح تعریض خیابان و میدان سبلان در دوره چهارم انجام شده است و به دلیل اینکه طرح متوقف شده تملک املاک نیز بلاتکلیف مانده و در مسیر تعریض خیابان باید تعیین تکلیف شود. وضعیت آسفالت معابر به ویژه در معابر و خیابان‌های فرعی نامناسب است و نیاز به توجه جدی دارد، همچنین معابر باریک و کم عرض و امکان تردد نداشتن وسایل نقلیه خدمات شهری و در نتیجه استقرار نداشتن مخازن زباله و انباشتگی کیسه‌های پلاستیکی در کنار معابر و پشت دیوار املاک فرسوده و رها شده چهره زشت و نازیبایی را در اکثر معابر محله رقم زده است.

کد خبر 587686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.