اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای هر دو روند کاهشی داشت و به ترتیب به ۸۶۵ و ۴۱ میلیارد دلار رسید. براساس اخرین پیش‌بینی بیت‌کوین، برآورد می‌شود درصورتی‌که به کف کانال مینور واکنش نشان ندهد احتمال افت تا سطح ۱۸ هزار دلار وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر سطح ۲۰ هزار دلار را از دست داد، به کانال ۱۹ هزار دلار وارد شد و افت ۲.۵۷ درصدی را تجربه کرد. اتریوم، بی‌ان‌بی و کاردانو نیز به ترتیب افت ۴.۸۵، ۱.۹۳، و ۲.۹۱ درصد افت کردند. ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای، روند کاهشی داشت و به ترتیب به ۸۶۵ و ۴۱ میلیارد دلار رسید. براساس آخرین پیش‌بینی بیت‌کوین برآورد می‌شود درصورتی‌که به کف کانال مینور واکنش نشان ندهد. احتمال افت تا سطح ۱۸ هزار دلار وجود خواهد داشت، شاخص ترس و طمع به سطح ۱۶ واحد رسیده است که مجدد نسبت به روز گذشته وضعیت ترس بالاتری را نشان می‌دهد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار و ۹۱۰ دلار

تغییرات: افت ۲.۵۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۸۶ دلار

تغییرات: افت ۴.۸۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۲۵ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: افت ۱.۹۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۳۷ دلار

تغییرات: افت ۲.۹۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۱۶ دلار

تغییرات: افت ۱.۰۳ درصدی

سولانا (SOL): ۳۳ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: افت ۳.۷۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۲۳ دلار

تغییرات: افت ۴.۵۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۶ دلار و ۵۸ سنت

تغییرات: افت ۲.۵۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۵۴ دلار

تغییرات: افت ۰.۸۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۷ دلار و ۵۹ سنت

تغییرات: افت ۳.۹۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

حمایت: ۱۸ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی

مقاومت: ۲۰ و ۲۳ هزار دلار و سقف کانال مینور صعودی

پیش بینی: اگر در نمودار بیت کوین دقت کنید در حال تشکیل یک کانال صعودی مینور است، در صورتی که به این کف مشخص شده واکنش نشان دهد طی روزهای آینده شاهد بهبود روند معاملات این رمزارز خواهیم بود.

حجم معاملات در آخرین کندل‌های ثبت شده کاهش یافته است که این می‌تواند عامل تداوم روند نزولی باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

ارزش بازار حوزه دیفای

اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

شاخص ترس و طمع

اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

کاهش بهای توکن‌های متاورس همزمان با اصلاح گسترده در بازار ارزهای دیجیتال

همزمان با ریزش قیمت گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، توکن‌های محبوب حوزه متاورس نیز در شبانه‌روز گذشته با کاهش چشم‌گیری مواجه شده‌اند. انجین کوین (ENJ)، توکن بومی پلتفرم انجین بیشترین ضرر را درمیان این توکن‌ها متحمل شده است؛ به طوری که ۷.۳۳ درصد در شبانه روز اخیر کاهش یافته است. توکن‌های ایپ کوین (APE)، سند (SAND)، مانا (MANA) و اکسی اینفینی (AXS) نیز به ترتیب ۶.۴، ۵.۵، ۵.۱۷ و ۴.۴ درصد در این بازه زمانی افت قیمت داشته‌اند.

سازوکار اثبات سهام اتریوم می‌تواند جایگاه بیت کوین را به تصاحب اتر درآورد

ویوک رامان، محقق حوزه دیفای معتقد است که با تغییر اتریوم به سازوکار اثبات سهام (PoS)، اتر می‌تواند تاج و تخت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال را تصاحب کند. رامان تأکید می‌کند که ادغام آتی اتریوم می‌تواند ساختار اقتصادی بهتری برای این پلتفرم قراردادهای هوشمند ایجاد کند.

به گفته این محقق دیفای، تغییر اکوسیستم اتریوم به سمت اثبات سهام، تورم اتر را کاهش می‌دهد و امنیت بهتری در اکوسیستم آن ایجاد می‌کند، زیرا حمله به شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام هزینه بیشتری برای مهاجمان خواهد داشت.

علاوه بر این، رامان معتقد است که ادغام آتی اتر به این ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا در کنار بیت کوین موارد استفاده‌ای مانند دارایی وثیقه و منبع ذخیره ارزش داشته باشد. او می‌گوید که بیت کوین در جایگاه طلای دیجیتال عمل می‌کند و اتر نیز می‌تواند جایگاه یک اوراق قرضه دیجیتال و دارایی وثیقه اصلی اکوسیستم را به‌دست آورد.

پاری سن ژرمن بلیت مسابقات اردوی ژاپن خود را به‌شکل توکن‌های غیرمثلی به فروش می‌رساند

تیم فوتبال پاری سن ژرمن بلیت مسابقات اردوی ژاپن خود را به شکل توکن‌های غیرمثلی و با قیمت هرکدام ۳۰ میلیون ین (حدود ۲۰۷,۰۰۰ دلار) به فروش می‌رساند. این بلیت‌ها علاوه بر دسترسی به بخش‌های ویژه (VIP) استادیوم، مزایای دیگری هم مثل ملاقات با بازیکنان تیم، برای خریداران دارند.

اولین مسابقه پاری سن ژرمن در ژاپن با تیم کاوازاکی فرونتال در تاریخ بیستم ژوئیه (بیست‌ونهم تیرماه) انجام می‌شود. ستاره‌هایی همچون لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار جونیور، پاری سن ژرمن را در اردوی ژاپن همراهی می‌کنند.

مساری: سرمایه‌گذاران سازمانی به دنبال فرصتی مناسب برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند

تحلیل‌گران مساری (Messari) عقیده دارند که به‌رغم بازدهی پایین برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مؤسسات مالی در حال ورود دوباره به بازار ارزهای دیجیتال هستند. مشابه این اتفاق در سال ۲۰۱۸ نیز مشاهده شده بود؛ یعنی زمانی که سازمان‌ها و مؤسسات همزمان با رسیدن بیت کوین به ۱۰,۰۰۰ دلار یا پایین‌تر، اولین خرید خود را انجام دادند.

مساری عنوان کرده با توجه به اینکه بیت کوین بیش از ۷۰ درصد ارزش خود را از دست داده است، خرید این ارز دیجیتال در شرایط کنونی مشابه خرید آن در سال ۲۰۱۸ است.

بانک مرکزی اروپا: سقوط تِرا نشان‌دهنده خطرات استیبل کوین‌ها برای ثبات اقتصادی است

بانک مرکزی اروپا در گزارش اخیر خود به تحلیل رشد بازار ارزهای دیجیتال طی یک دهه اخیر و خطرات این دارایی‌ها برای سیستم مالی فعلی پرداخته است. در این گزارش عنوان شده است که نبود نظارت قانونی به همراه سقوط اخیر اکوسیستم استیبل کوین‌های الگوریتمی همچون ترا (Terra)، نشان‌دهنده خطرات احتمالی چنین استیبل کوین‌هایی برای سیستم مالی و اقتصادی هستند.

گری اسکیل: پذیرش ETF های نقدی بیت‌کوین در آمریکا ممکن است دو سال طول بکشد

کریگ سالم، مدیر ارشد حقوقی شرکت مدیریت سرمایه‌گری اسکیل، گفته تأیید مجوز اولین صندوق بورسی (ETF) نقدی بیت کوین در آمریکا ممکن است تا دو سال طول بکشد. او عنوان کرده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بین ETF‌های نقدی و آتی بیت کوین تمایز قائل می‌شود. با این حال گری اسکیل عقیده دارد که این تفاوت‌ها با پذیرش ETFهای نقدی بیت کوین ارتباطی ندارند؛ چراکه قیمت صندوق‌های بورسی آتی و نقدی بیت کوین، بر اساس قیمت بازارهای آنی بیت کوین است.

به‌دنبال انصراف ایلان ماسک از خرید توئیتر، ارزش سهام این شبکه اجتماعی ۶.۶ درصد سقوط کرد

ارزش سهام توئیتر امروز و در معاملات پیش از بازگشایی بورس آمریکا، ۶.۶ درصد کاهش یافته و به ۳۴.۴۰ دلار رسیده است. این در حالی است که ایلان ماسک روز شنبه پیشنهاد ۴۲ میلیارد دلاری خود را برای خرید توئیتر پس گرفته بود.

ایلان ماسک گفته دلیل او برای لغوکردن این قرارداد، ارائه آمار غلط از سوی مسئولان توئیتر درباره حجم فعالیت حساب‌های کاربری ساختگی در این شبکه اجتماعی است. هیئت‌مدیره توئیتر نیز اکنون پیگیر شکایت از ایلان ماسک و دریافت خسارت از او است.

صرافی اوکی‌اِکس اسپانسر تیم منچستر سیتی شد

صرافی ارزهای دیجیتال اوکی‌اِکس (OKX) از امضای قرارداد اسپانسری با تیم فوتبال منچستر سیتی خبر داده است. در پی امضای این قرارداد اوکی‌اِکس اسپانسر لباس تمرینی این تیم برای فصل ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳ خواهد شد.

به‌رغم بازار نزولی فعلی ارزهای دیجیتال، همکاری تیم‌های ورزشی در زمینه ارزهای دیجیتال با قدرت ادامه دارد؛ به‌طوری که اخیراً پلتفرم شرط‌بندی با ارزهای دیجیتال استیک (Stake) اسپانسر لباس مسابقه تیم اِورتون شد و پاری سن ژرمن نیز بلیط‌های NFT پیش‌فصل خود را عرضه کرده است.

نیمی از عرضه ایپ کوین در اختیار ۱۰۰ هولدر برتر این توکن قرار دارد

توکن ایپ کوین (APE) تاکنون ۸۱ درصد نسبت به اوج تاریخی خود افت کرده اما تمرکز نهنگ‌های این توکن تغییر چندانی نداشته است، به طوری که ۵۲ درصد عرضه درگردش توکن ایپ کوین در اختیار ۱۰۰ آدرس قرار دارد. داده‌های اینتو د بلاک (intotheblock.com) نشان می‌دهند که شاخص تمرکز هولدرهای بزرگ ایپ کوین ۹۱ درصد است. این در حالی است که تمرکز هولدرهای بزرگ بیت کوین تنها ۱۰ درصد است.

نقشه بازار

اما و اگرهای رشد قیمت بیت کوین

کد خبر 587652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.