ویژه‌برنامه‌های شهرداری بندرعباس به مناسبت عید غدیر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس برنامه‌های عید غدیر در این شهر را تشریح کرد.

رسول جهانداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دهه امامت و ولایت، فرصتی مناسب برای ترویج ارزش‌های اسلامی است تا ارزش‌های اسلام ناب محمدی و فرهنگ علوی در جامعه اسلامی ترویج شود.

وی با اشاره به برپایی جشن‌های محلی به مناسب عید غدیر، افزود: روز دوشنبه _بیستم تیرماه_ مسجد صاحب‌الزمان (عج) جنب زمین ورزشی آتش‌نشانی، روز سه‌شنبه _بیست‌ویکم تیرماه_ شهرک صداوسیما، روز چهارشنبه _بیست‌ودوم تیرماه_ مسجد امام حسین (ع) زمین ورزشی شهسوار، روز پنجشنبه _بیست‌وسوم تیرماه_ مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک پیامبر اعظم (ص)، روز جمعه _بیست‌وچهارم تیرماه_ مسجد صاحب‌الزمان (عج) محله درخت سبز، روز شنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ مسجد داماهی، روز یکشنبه _بیست‌وششم تیرماه_ مسجد رسول‌الله (ص) محله شیر اول و روز دوشنبه _بیست‌وهفتم تیرماه_ مسجد غدیر محله گلشهر جنوبی در قالب جشن در محلات مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: پخش هر روز یک پوستر از خطبه غدیر، جشنواره نقالان غدیر ویژه کودک و نوجوان، جشنواره آثار خوشنویسی در حوزه ولایت و غدیر و ارسال در فضای مجازی، معرفی شهدای سادات و مسابقه عکاسی از سردرهایی که به نام امیرالمومنین یا القاب امیرالمومنین (ع) است، از دیگر ویژه‌برنامه‌های فرهنگی این سازمان در ایام غدیر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس افزود: هماهنگی با سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر برای نصب نوشته‌ها و احادیث در حوزه ولایت و غدیر با شابلون در پشت تاکسی‌ها، نصب برچسب روی اتوبوس‌ها و تبلیغات محیطی و چراغانی از ویژه برنامه‌های حوزه فضاسازی و تبلیغات محیطی ایام غدیر است.

وی برگزاری ۱۰ جنگ شادی در ۱۰ محله، اهدایی بسته‌های تبلیغاتی و شادی، راه‌اندازی کاروان شادی غدیر، بازسازی واقعه غدیر در پنجه علی و برگزاری مسابقات ورزشی شهروندی به مدت ۱۰ شب در بوستان غدیر از دیگر ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سنت‌های غدیر و ترویج جشن و شادی عنوان کرد.

جهانداری اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی خطبه‌های غدیر با همکاری اداره کل نهاد کتابخانه‌ها، مشارکت در همایش غدیر و برگزاری همایش غدیر ویژه اهل سنت در محله داماهی و خواجه عطا با همکاری امام جماعت هر مسجد بخش دیگری از این برنامه‌ها است.

کد خبر 587556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.