وزارت نقلیه عراق خواستار تعامل بیشتر با شهرداری تهران شد

تولیت آستان مقدس حسینی خواستار برقراری تعاملات بیشتر وزارت نقلیه عراق و معاونت حمل‌ونقل‌ و ترافیک شهرداری تهران برای رفع مشکل جابه‌جایی زائران ایرانی از کربلا در روز اربعین شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی به کشور عراق سفر کرد و در سفر دو روزه خود با نصیف‌الخطابی، استاندار کربلا، مسئولان عتبه علویه، آیت‌الله صافی تولیت شرعی آستان مقدس عباسیه و آیت الله مهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و پیش‌بینی‌های ستاد اربعین شهرداری تهران، برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی را مطرح و با مسئولان عراقی در این رابطه مذاکراتی انجام داد و گفت: خدمات ایران در سه سطح انجام می‌پذیرد؛ سطح اول میزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی از زائران افغانستانی و پاکستانی، سپس ارائه خدمات در مرزهای غربی به زائرانی که قصد خروج زمینی از مرزها را دارند و در نهایت ارائه خدمات به کل زائران در شهرهای نجف و کربلا است.

مسئولان عتبه علویه و استاندار کربلا نیز گزارش برنامه‌ریزی‌های خود را در این دیدارها برای شهردار تهران و تیم همراه وی تشریح کردند و دغدغه‌های خود را درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال به سمع زاکانی رساندند.

حضرت آیت الله صافی در دیدار با شهردار تهران دغدغه‌های خود در خصوص اربعین امسال با توجه به گرمای هوا و حضور چند برابری زائران پس از فروکش کردن کرونا را مطرح کرد؛ تولیت آستان مقدس عباسیه نیز نکاتی را درباره اتحاد جریان‌های شیعی و نحوه تعامل زائران با ملیت‌های مختلف تشریح کرد.

کد خبر 587333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.