قابلیت جدید مرورگر کروم چیست؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ویژگی جدید مرورگر کروم هنگام باز کردن صفحات زیاد، در عمر باتری صرفه‌جویی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوگل کروم احتمالاً به‌زودی هنگام باز بودن برگه‌های زیاد در پس‌زمینه، عملکرد بهتری ارائه خواهد داد. یکی از قابلیت‌هایی که به‌تازگی در نسخه آزمایشی برنامه‌نویسان این مرورگر کشف شده است، عمر باتری گوشی‌های هوشمند را بهبود خواهد داد. ممکن است این تغییر حتی بر عملکرد رایانه‌های شخصی رده‌پایین و ارزان‌قیمت و کامپیوترهای قدیمی نیز تأثیر داشته باشد.

ممکن است به زودی میزان مصرف باتری مرورگر گوگل کروم بهبود پیدا کند؛ زیرا این شرکت در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که در همه پلتفرم‌ها، هنگام باز بودن صفحات زیاد، عمر باتری را بهبود می‌بخشد. گوگل کروم درحال‌حاضر به صفحات وب اجازه می‌دهد درصورتی‌که کاربر به مدت بیش از پنج دقیقه با کد جاوا اسکریپت تعامل نداشته باشد صفحات غیرفعال به حالت خواب بروند.

تغییر جدید گوگل کروم به این معنا نیست که عمر باتری ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت، زیرا پردازنده فقط بخشی از انرژی یک سیستم را استفاده می‌کند. با این وجود با توجه به صفحاتی که روی مرورگر باز نگه می‌دارید، همچنین بازدید از وب‌سایت‌هایی که از کد نویسی غیربهینه بهره می‌برند، شاید این ویژگی جدید تفاوت قابل‌توجهی در مصرف باتری دستگاه ایجاد کند.

قابلیت جدید مرورگر گوگل کروم احتمالاً در ماه‌های آینده برای همه پلتفرم‌ها ازجمله ویندوز، سیستم‌عامل کروم، لینوکس، macOS و اندروید ارائه خواهد شد.

کد خبر 587221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.