جبهه وحدت و معنویت توسط مسلمانان جهان اسلام حفظ شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید در مقابل سه دشمن جهان اسلام یعنی نفس اماره، نفاق و خصم، جبهه وحدت و معنویت را حفظ کنیم.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام که در صحرای عرفات قرائت شد، اظهار کرد: پیام روز عرفه برای مسلمانان جهان توسط رهبر معظم انقلاب حاوی مسائل اصولی در اسلام و حرکت انقلابی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این پیام، اکسیر وحدت و معنویت را دو پایه اصلی حج مطرح کردند که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه خانه کعبه محور وحدت جهان اسلام است بنابراین در این حرکت هیچ گونه اختلاف، تفرقه و پراکندگی وجود ندارد، تصریح کرد: نژاد، زبان، خصوصیات، قد و رنگ پوست در حرکت وحدت آفرین الهی در مراسم حج وجود ندارد. آنچه مطرح است این بوده که انسان خود را در مقابل خدای متعال می‌بینند و طواف می‌کنند.

وی اضافه کرد: نکته دوم این حرکت، معنویت و ذکر معنویت است که تبیین وحدت باید متوجه نورانیت و معنویت الهی باشد. این دو پایه اصلی جامعه اسلامی می‌تواند در سراسر کشورهای جهان اسلام و حتی خارج از اسلام دو پایه بسیار مهم جامعه باشد بنابراین هرگونه اختلاف، تفرقه و پراکندگی با این دو اصل اساسی اسلام است.

سالک با اشاره به وجود اختلافات در جوامع اسلامی خاطر نشان کرد: علت اصلی این‌گونه اختلافات دنیا خواهی است. آن چیزی که باعث می‌شود انسان به اختلاف دچار شود و از معنویت و وحدت دست بکشد گرایش مادی و دنیوی است که این عامل نگران کننده است. همچنین درگیری‌هایی که شاهد هستیم به دلیل دنیا خواهی است.

وی با بیان اینکه سه دشمن اصلی برای وحدت و معنویت داریم، ادامه داد: دشمن اول نفس اماره است که در وجود هر انسانی وجود دارد و به گفته پیامبر باید برای مبارزه با نفس اماره جهاد اکبر یعنی خودسازی صورت بگیرد. همچنین دشمن دوم نفاق است که امروز از طریق فضای مجازی عامل بهم ریختگی کشورهای اسلامی و در کشورهای اسلامی عامل بهم ریختگی نیروهای ارزشی شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دشمن سوم خصم است که با کمال تاسف صهیونیست بین‌المللی با بن سلمان و روسای کشورهای امارات، بحرین و ترکیه ارتباط برقرار می‌کنند تا بتوانند به رسمیت شناخته شوند. از این رو مقام معظم رهبری در پیام خود این موضوع را به شدت محکوم کردند و عامل اختلاف، تفرقه و پراکندگی را اسرائیل و آمریکا و سرکردگان آن‌ها دانستند که باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری صورت بگیرد. ما در مقابل این سه دشمن باید جبهه وحدت و معنویت را حفظ کنیم.

کد خبر 587064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.